ملکی: در پایان اردو‌ی اردبیل تست نهایی را انجام خواهیم داد/ فکر کردن به زمان از دست رفته سودی برای ما نخواهد داشت

مربی تیم آب‌های آرام کشورمان گفت: اردو‌ی اردبیل را برای ۲ هفته تمدید کردیم و در پایان این اردو از قایقرانان تست نهایی را می‌گیریم.

حسین ملکی مربی تیم ملی کایاک کشورمان در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اردوی تیم ملی آب‌های آرام در اردبیل اظهار کرد: شرایط خوبی در اردبیل داریم، طبق برنامه اردویمان باید ۵ خرداد به اتمام می‌رسید، اما با توجه به اینکه تمریناتی خوبی را در این اردو پشت سر گذاشته ایم از سهرابیان مقدم رئیس فدراسیون در خواست کردیم مدت زمان اردو را افزایش دهد که او نیز این موضوع را قبول کرد و اردویمان تا ۲ هفته دیگر در دریاچه شورابیل تمدید شد. ورزشکاران برای استراحت ۳-۴ روزه اردو را ترک می‌کنند و بعد از آن ادامه تمرینات را در پیش خواهیم گرفت.

ملکی: در پایان اردو‌ی اردبیل تست نهایی را انجام خواهیم داد/ فکر کردن به زمان از دست رفته سودی برای ما نخواهد داشت

دریاچه شورابیل یک پیست بکر و طبیعی است

او در مورد شرایط دریاچه شورابیل و تمرینات تیم ملی آب‌های آرام گفت: دریاچه شورابیل یک پیست بکر و طبیعی است و برای اینکه آماده تمرینات شود نیاز بود پیست بسته شود. دریاچه آزادی لاین بندی است و مسافت‌های ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر مشخص است و ما می‌توانسیتم تمرینات تاکتیکی مان را انجام دهیم. با کمک هیئت قایقرانی اردبیل و با استفاده از جی پی اس شرایط مورد نظر را فراهم کرده ایم. اداره کل تربیت بدنی اردبیل سالن بدنسازی اش را در اختیار ما قرار داده است. فضای پیرامون دریاچه شورابیل برای دویدن بسیار مناسباست و از آن استفاده می‌کنیم. گاهی اوقات باد می‌وزد و اذیتمان می‌کند، اما هوا بسیار مطلوب است و می‌دانیم در تهران الان فصل گرما آغاز شده است.

در پایان اردو تست نهایی را انجام خواهیم داد

ملکی درمورد زمان برزگاری تست نهایی برای انتخاب ملی پوشان گفت: در پایان اردو تست نهایی را انجام خواهیم داد تا نفرات نهایی حاضر در تیم ملی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک مشخص شوند و هر ورزشکاری که فکر می‌کند می‌تواند در تیم حضور داشته باشد مانعی برای شرکت در تست گیری برای او وجود ندارد. در طول تمرینات با توجه به رکورد گیری‌های صورت گرفته خود ورزشکاران متوجه شده اند چه نفراتی درتیم حضور خواهند داشت.

ملکی: در پایان اردو‌ی اردبیل تست نهایی را انجام خواهیم داد/ فکر کردن به زمان از دست رفته سودی برای ما نخواهد داشت

رقبای آسیایی حریفان سختی برای ما هستند

او در مورد شرایط کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: رقبای آسیایی ما از گذشته در این رشته فعالیت می‌کرده اند و حریفان سختی برای ما هستند. قزاقستان، کره جنوبی، چین، چین تایپه و ژاپن که میزبان المپیک است پیشرفت خوبی در قایقرانی داشته اند. ما نیز شرایط خاص خودمان را داریم، اگر می‌خواهیم سهمیه کایاک ۴ نفره را کسب کنیم باید در بازی‌های جهانی که در پیش داریم تمام تلاش خود را انجام دهیم. در این مسابقات برای کسب سهمیه ما باید در بین ۱۰ قایق برتر دنیا قرار بگیریم و یا اینکه در بین تمام رقبای آسیایی مان رتبه بهتری کسب کنیم. در مسابقات بین قاره‌ای برای کسب سهمیه در کایاک یک نفره ۲۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر و ۲ نفره ۱۰۰۰ متر تلاش می‌کنیم.

نسبت به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو خوش بین هستم

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام نشدن به مسابقات کاپ جهانی تاثیر منفی روی شرایط تیم می‌گذارد گفت: ۴ سال است که تیم‌های قزاقستان، کره، چین و ژاپن در تمام کاپ‌های جهانی و مسابقات زیر ۲۳ سال جهان شرکت می‌کنند. این موضوع یک برنامه ریزی ۴ ساله است. من از اواخر دی ماه سال قبل هدایت تیم ملی کایاک را بر عهده گرفته ام و در آن زمان یک اردو را آغاز کردیم و بعد از اینکه سهرابیان به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد اردو‌ها تعطیل شد تا بررسی‌های جدید انجام شود. بعد از یک ماه تعطیلی ۱۷ روز اردو برگزار کردیم و در چند روز باقی مانده به عید نوروز بار دیگر اردو تعطیل شد. ۱۹ فروردین استارت دوباره زدیم و ۲ مرحله دیر نیز باقی مانده است. نسبت به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو خوش بین هستم و ورزشکاران نیز شرایط آمادگی خوبی دارند و تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بتوانیم در ۲ مسابقه پیش رو بهترین نتایج را کسب کنیم.

ملکی: در پایان اردو‌ی اردبیل تست نهایی را انجام خواهیم داد/ فکر کردن به زمان از دست رفته سودی برای ما نخواهد داشت

فکر کردن به زمان از دست رفته سودی برای ما نخواهد داشت

او ادامه داد: هر کاری که ما باید انجام می‌دادیم و باید انجام دهیم قطعا روی عملکرد قایقرانان تاثیر گذار خواهد بود. با این وجود ما باید اتفاقاتی که تا الان افتاده است را فراموش کنیم و اینکه بگوییم تمرینات زمستان را از دست داده ایم و یا باید در مسابقات کاپ جهانی شرکت می‌کردیم دیگر سودی برای ما نخواهد داشت. فدراسیون قایقرانی، مربی و ورزشکار باید شرایطی را ایجاد کند که بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

به مشکلات موجود فکر نمی‌کنیم

او در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی ورزشکاران و مربیان رفع شده است یا خیر گفت: مشکلات رفع نشده است و شاید شرایط سختی هم داشته باشم، اما نه من و نه هیچ ورزشکاری گوشه‌ای از ذهنمان را درگیر این موضوع نخواهیم کرد. اگر بیایید اردبیل و ما در کنار تیم باشید متوجه این موضوع خواهید شد.


بیشتر بخوانید:

اردوی تیم ملی آب‌های آرام تمدید شد

احمدی: قایقرانی بادبانی یک رشته‌ی تجربی است/ این رشته‌ پتانسیل بالایی برای مدال آوری دارد/ با توجه به نتایج خوب گذشته بورسیه شدم

دعوت از ورزشکار ایرانی برای حضور در مسابقات جهانی قایقرانی


انتهای پیام/

صحبت های ملکی در مورد تیم ملی آب های آرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار