دفن روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در همدان / توسعه سایت پسماند همدان به ۲۵۰ هکتار

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در ۴۵ هکتار سایت پسماند همدان واقع در پشت محوطه پلیس راه همدان - تهران دفن می‌شود.

دفن روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در همدان / افزایش سایت پسماند به ۲۵۰ هکتاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا عراقی  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه شهرداران باید از تکنولوژی‌های نو در بازیافت زباله و نخاله‌های ساختمانی استفاده کنند، گفت: نباید تمرکز بر افزایش مساحت سایت‌های دفن پسماند باشد.

عراقی اظهار کرد: روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی در ۴۵ هکتار سایت پسماند همدان واقع در پشت محوطه پلیس راه همدان-تهران دفن می‌شود و افزایش سایت پسماند به ۲۵۰ هکتار که شهرداری همدان متقاضی آن است نیاز به ارزیابی و بررسی بیشتر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در خصوص معضل رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در حریم راه‌ها و تعیین مکان برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی نیز گفت: شهرداری‌ها ملزم به مطالعه علمی برای تعیین محل دفن نخاله‌های ساختمانی هستند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در ارتباط با حریم راه باید کنترل لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در محوطه راه ها، مجتمع‌های بین راهی مکلف هستند زباله‌های اطراف مجتمع را جمع آوری کنند و شهرداری‌ها مسئولیت پاکسازی راه‌های حریم شهر را دارند، گفت: در خارج از حریم شهر این مسئولیت با بخشداری‌ها است و دستگاه‌های ذیربط موظف هستند نسبت به ساماندهی پسماند و نخاله‌های ساختمانی و بیمارستانی نیز تمهیدات لازم را اعمال کنند.

عراقی بیان کرد: معضل کیسه‌های پلاستیکی حریم راه‌های مواصلاتی استان همدان با انجام مراسم داوطلبانه پاکسازی‌های مقطعی حل نمی‌شود و آموزش و راهکار‌های قانونی و داشتن برنامه و تخصیص اعتبار به برنامه‌های مصوب در سال جاری امکان پذیر است.

وی خواستار استفاده از پتانسیل جمعی برای جمع آوری کیسه‌های پلاستیکی حاشیه جاده‌های استان همدان از جمله زندانیان، سربازان، بسیج سازندگی و سازمان‌های مردم نهاد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: فرمانداران باید کار گروه مدیریت پسماند شهرستانی را با جدیت و به طور منظم برگزار و هماهنگی لازم را در این خصوص انجام دهند و سازمان محیط زیست نظارت بیشتری بر مدیریت پسماند اعمال کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز برای پسماند کاری نکنیم فردا به معضل بزرگی تبدیل می‌شود و باید جدی‌تر از قبل جلسات کارگروه پسماند استان همدان دنبال شود.

انتهای پیام/د.ا

روزانه ۲۰۰۰ تن زباله خانگی در سایت پسماند همدان دفن می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار