مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ۷۸ استاندارد ملی در اردبیل تدوین و بازنگری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل ظهر امروز در دیدار با برخی مسئولان اردبیلی گفت: بررسی استاندارد‌هایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها بطور مداوم انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، بازنگری ۶۰ استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال ۹۷ شاهد تحقق ۱۳۰ درصدی در این حوزه هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استاندارد‌ها را بر عهده دارد، بیان کرد: ۱۸ استاندارد ملی در سال ۹۷ توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

علایی افزود: این استاندارد‌ها در زمینه‌های گردشگری و خدمات، اطلاعات و فناوری، برق والکترونیک، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت و صنایع غذایی انجام گرفته است که باعث توسعه رونق اقتصادی و گردشگری استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استاندارد‌های ملی مطابق با نیاز‌های جامعه می‌باشد خاطر نشان کرد بازنگری‌های انجام شده در زمینه موضوعاتی همچون " روش‌های اندازه گیری مقاوت ویژه مواد فلزی، کشتی سازی- شناور‌های کوچک و سیستم‌های هدایت هیدرولیکی، دندانپزشکی و پروتز‌های دندان بوده است.

علایی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده تا در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی با توجه به منافع و نیاز‌های داخلی کشور مشارکت و در جهت تسهیل و توسعه در حضور کشوریان در عرصه تجارت جهانی گامی موثر بردارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: اداره کل استاندارد اردبیل نیز در راستای مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین المللی، استانداردی با عنوان " سنسور فتونیکی برای سنجش گاز طبیعی" را در دست تدوین دارد.

انتهای پیام/ ع

هدف از تدوین استانداردهای ملی به روزرسانی و ارتقاء کیفیت است

 

برچسب ها: استاندارد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.