واحد‌های کشت گلخانه‌ای در آذربایجان غربی با پرداخت تسهیلات کم بهره، ۴۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: همزمان با سال رونق تولید و در جهت کاهش استفاده از مصرف آب کشاورزی، بالا بردن راند مان تولید درسطح، و ایجاد اشتغال به دانش آموختگان کشاورزی امسال با پرداخت تسهیلات، توسعه ۴۰۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان هدف گذاری شده است.

وی کارمزد تسهیلات پرداختی به متقاضیان را ۷ درصد اعلام و تصریح کرد: برای تکمیل زیر ساخت ها‌ی واحد‌های گلخانه‌ای استان از متقاضیان حمایت می‌شود.

جلیلی تعداد واحد‌های گلخانه‌ای استان را ۵۴۴ واحد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۱۲ واحد گلخانه‌ای درسطح ۱۲۰ هکتار به متقاضیان واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در واحد‌های کشت گلخانه‌ای استان سالانه بیش از ۵ هزار ۱۶۰ تن انواع محصولات و بیش از ۵ میلیون شاخه گل و نهال تولید و روانه بازار می‌شود.
وی همجواری با ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و عراق را فرصت مناسبی برای صادرات انواع محصولات گلخانه‌ای دانست.

جلیلی از اجرای طرح‌های آبیاری نوین در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان نیز خبر داد و افزود: امسال اصلاح طرح‌های اجرا شده و توسعه طرح‌های آبیاری نوین همچنان دراولویت برنامه‌های بخش کشاورزی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ب

توسعه واحد‌های کشت گلخانه‌ای آذربایجان غربی با پرداخت تسهیلات کم بهره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.