تاکید نخست‌وزیر چک بر مخالفت با انتقال سفارت به قدس اشغالی

آندره بابیش بار دیگر بر مخالفت کشورش با انتقال سفارتخانه جمهوری چک از تل‌آویو به قدس اشغالی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندره بابیش، نخست وزیر جمهوری چک بار دیگر در سخنانی بر مخالفت کشورش با انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به قدس اشغالی تأکید کرد و گفت: با وجود رابطه با اسرائیل، پراگ به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند است.

وی گفت: جمهوری چک مبادرت به انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به قدس نخواهد کرد. دولت ما به موضع اتحادیه اروپا و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد پایبند است.

نخست وزیر چک در ادامه تصریح کرد: هیچ کس در اروپا هم اکنون خواهان انتقال سفارتخانه خود نیست و جمهوری چک آغازگر این کار نخواهد بود.

بابیش افزود: جمهوری چک، یک عضو اتحادیه اروپاست و بطور مختصر باید گفت توافقاتی در سازمان ملل در این خصوص (مسأله قدس) وجود دارد که ما باید به آن پایبند باشیم.

نخست وزیر چک پیشتر و در آوریل ۲۰۱۸ نیز اعلام کرده بود سفارتخانه جمهوری چک هرگز به قدس منتقل نخواهد شد؛ چرا که این اقدام با موضع اتحادیه اروپا و سازمان ملل در تعارض است. گفتنی است اقدام سال گذشته ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، موجی از واکنش‌های منفی را در جهان برانگیخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار