دعای روز بیستم ماه رمضان + فیلم

دعای روز بیستم ماه رمضان به همراه ترجمه، تفسیر و شرح آن را در این گزارش بخوانید.

در دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: اَللّـهُمَّ افْتَحْ لى فیهِ اَبْوابَ الْجِنانِ وَاَغْلِقْ عَنّى فیهِ اَبْوابَ النّیرانِ وَوَفِّقْنى فیهِ لِتِلاوَةِ الْقُرْانِ یا مُنْزِلَ السَّکینَةِ فى قُلُوبِ الْمُؤْمِنینَ خداوندا در این روز در‌های بهشت‌ها را به روی من بگشا ودر‌های آتش دوزخ را ببند مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما،‌ای فروز آورنده وقار وسکینه بر دل‌های اهل ایمان.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا بصیری مدرس دانشگاه و کارشناس مذهبی در تفسیر دعای روز بیستم ماه رمضان به خبرنگار ما گفت: در دعای روز بیستم ماه رمضان، از خدا می‌خواهیم که در‌های بهشت را بر ما باز کرده و در‌های جهنم را روی ما ببندد. در‌های بهشت و جهنم کنایه از این است که این دو مکان بسیار گسترده هستند. وقتی می‌گویند یک جا در‌های زیاد دارد، کنایه از بزرگی آن جاست. دیگر کنایه، این است که راه‌های رسیدن به بهشت می‌تواند، متعدد و متفاوت باشد. درست است که اصل ورود به بهشت عبادت خدا، اطاعت خدا و پذیرش توحید است، اما انسان می‌تواند با راه‌های مختلفی که در ذیل مسئله توحید آمده، خودش را به بهشت برساند یا خدایی نکرده با راه‌های مختلف خودش را گرفتار جهنم کند.

 
به گفته او، این دعا با دعای بعدی که از خدا می‌خواهیم، خدایا ما را موفق به تلاوت قرآن کن، ارتباط دارد. چراکه قرآن، یکی از بزرگترین برکاتش این است که راه جهنمی شدن و بهشتی شدن را به ما آموزش می‌دهد. آن‌هایی که اهل تلاوت قرآن هستند، می‌دانند که همان طور که قرآن می‌خوانند، صفات بهشتیان و جهنمیان را می‌بینند. به همین دلیل در دعای روز بیستم این دو مطلب کنار هم آمده که خدایا راه بهشت را بر من باز کن و راه جهنم را به رویم ببند. همچنین توفیق تلاوت قرآن را به من عطا کن؛ برای اینکه بفهمیم چگونه به بهشت رویم و از جهنم دور شویم، راه رسیدن به این مهم تلاوت و تدبر در قرآن کریم است.
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۱۳:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
خدا توفیق بده بهمون،بتونیم هر روز تلاوت قرآن را داشته باشیم و از برکات اون،بی نصیب نمونیم.
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
« اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم »ذکر برکات است، سلام و صلوات

بر احمد و آل وی، فرستیم ز دل این برکات

تا زنده کنیم نام ائمه و بزرگان ، ای یار

از دل بفرست به احمد ، و محمد (ص) صلوات

« اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم » التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
الهی آمین یا رب العالمین . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار