مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: درختکاری و مالچ‌پاشی توسط اداره کل منابع طبیعی استان در کانون‌های بحران ریزگرد منطقه سیستان در حال انجام است.

درختکاری و مالچ‌پاشی در کانون‌های بحران سیستان در حال انجام استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه درختکاری و مالچ‌پاشی در کانون‌های بحران ریزگرد منطقه سیستان در حال انجام است، گفت: به دنبال بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر، آب در کانون‌های بحران سیستان جاری شده و در آن نقاط درختکاری و مالچ پاشی شده و از شدت ریزگرد‌ها کاسته شده است، امیدواریم تابستان امسال با آن شدت سال‌های قبل هجوم ریزگرد‌ها را در منطقه سیستان نداشته باشیم.

عبدالرحمن شهنوازی افزود: در چند روز اخیر که شدت باد و طوفان در زابل افزایش یافته بود، مانند سال‌های اخیر، گرد و خاک وجود نداشت و گلایه مردم نیز کمتر بود.

وی ادامه داد: اگر این سیلاب‌ها قطع و تبخیر نشود طوفان‌های ۱۲۰ روزه امسال زیاد مشکلی به وجود نخواهد آورد و با وجود آب در منطقه، باد به صورت کولر عمل می‌کند و به نوعی باد در منطقه سیستان نعمت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مالچ پاشی توسط اداره کل منابع طبیعی استان در حال انجام است تا تابستان امسال مردم کمتر با طوفان‌های شدید گرد و خاک و ریزگرد، چالش داشته باشند.

انتهای پیام/ع

مالچ پاشی توسط اداره کل منابع طبیعی در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار