در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ورود آموزش و پرورش و مجلس به تبلیغات رسانه‌ای مراکز آموزشی/ مطالبات ۱۵ ساله وزارتخانه به نیرو‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از ورود این نهاد و آموزش و پرورش به نظارت بر تبلیغات مراکز آموزشی خبر داد.

ورود آموزش و پرورش و مجلس به تبلیغات رسانه‌ای مدارس و مراکز آموزشی/ مطالبات ۱۵ ساله وزارتخانه به نیرو‌هامیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نظارت بر مدارس غیردولتی اظهار کرد: گلایه‌های مردم از مدارس غیردولتی به مجلس منتقل شد و بررسی‌های لازم از سوی نمایندگان روی این موضوع صورت گرفت.

وی ادامه داد: دائمی کردن قانون تاسیس و اداره مراکز و مدارس غیردولتی به جبران خلأ‌های قانونی موجود و کاهش گلایه‌های مردم کمک کرد همچنین شورای نظارتی بر این قوانین تحت عنوان شورای نظارت بر مدارس فعالیت دارد که مجوز‌های لازم به افراد صاحب صلاحیت  را  تعیین می‌کند  همچنین نظارت بر عملکرد آنها دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه حذف خلأ‌های قانونی بخش عمده‌ای از تخلفات را کاهش می‌دهد، گفت: نبود قانون موجب تجمع تخلفات شده بود، اما با وجود آن برنامه‌ریزی‌هایی برای جبران این خلا انجام شده است و امیدواریم با توجه به این برنامه، مشکلات و تخلفات انباشته شده حل شود.

تقدس مدارس زیر سوال نرود

میرزاده با اشاره به تبلیغات مدارس و مراکز آموزشی در رسانه‌ها گفت: تبلیغ این مدارس در کنار کالا‌ها جایگاه آن را تضعیف می‌کند و برای این منظور مجلس با همکاری آموزش و پرورش واردعمل شده تا جایگاه علم تضعیف نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ کس نباید به تقدس جایگاه مدرسه خدشه وارد کند، اظهار کرد: به اهمیت جایگاه مدرسه واقف هستیم و اجازه نمی‌دهیم هرکسی بخواهد با نامگذاری مدرسه جایگاه و تقدس آن را تضعیف کند.

میرزاده با اشاره به اینکه حجم مدارس غیردولتی بالاست، گفت: آموزش و پرورش با این امکانات به تنهایی نمی‌تواند روی همه این مدارس نظارت داشته باشد بنابراین دستگاه‌های با ماموریت‌های نظارتی یابد وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش تنها دستگاهی بوده که ۱۵ سال است مطالبات نیرو‌ها را کامل پرداخته نکرده بنابراین باید به کمک آموزش و پرورش برویم تا از این شرایط خارجش  شود و بتواند بخش‌های نظارتی را هم تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار