آیت الله سبحانی عنوان کرد؛

هیچ نقطه اشتراکی میان مؤمنان و منافقان وجود ندارد

آیت الله سبحانی گفت:هیچ یک از ویژگی‌های مؤمنان در منافقان وجود ندارد و انسان منافق را نمی‌توانیم مؤمن بنامیم، زیرا با اقدامات خود مشکلات بسیاری را برای مسلمانان ایجاد می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد،گفت: خداوند متعال هیچ‌گاه از روی ظلم کسی را عذاب نمی‌دهد بلکه همیشه لطف و مهربانیش شامل حال بندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند به هیچکس ظلم نمی‌کند، افزود: عذاب‌هایی که به انسان وارد می‌شود نتیجه اعمال خودش است و این امر به معنای ظلم خداوند بر بنده نیست.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: خداوند در قرآن کریم ویژگی‌های بسیاری را برای مؤمنان نامبرده است که از مهمترین آن می‌توان به انجام امربه‌معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، ایتاء زکات و اطاعت از خداوند و پیامبر (ص) اشاره کرد.

وی عنوان کرد: امام علی (ع) دارای ویژگی‌های بی‌نظیری بودند و کمک‌های بسیاری را به پیامبر (ص) داشتند از جمله اینکه همیشه در کنار ایشان بوده و در هیچ شرایطی پیامبر (ص) را تنها نگذاشتند و در همه غزوات بجز جنگ تبوک در کنار پیامبر (ص) به جنگ با دشمنان پرداختند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) از دوران کودکی برای به دست گرفتن زمام امت اسلامی تربیت شدند، افزود: ایشان از دوران کودکی تحت نظارت پیامبر (ص) قرار داشتند و پیامبر (ص) ایشان را برای رسیدن به مقام امامت تربیت کردند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: عدم حضور امام علی (ع) در جنگ تبوک به این دلیل بود که پیامبر (ص) ایشان را در مدینه گماشتند تا شر منافقان را از سر مسلمانان کم کنند.

این مفسر قران کریم تصریح کرد: انسان مؤمن از اعمالی که بوی نفاق می‌دهد دوری می‌کند، زیرا منافقان به نتیجه اعمال زشت خود خواهند رسید.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه اشتراکی میان مؤمنان و منافقان وجود ندارد، افزود: هیچ یک از ویژگی‌های مؤمنان در منافقان وجود ندارد و انسان منافق را نمی‌توانیم مؤمن بنامیم، زیرا با اقدامات خود مشکلات بسیاری را برای مسلمانان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ح

انسان مؤمن از اعمالی که بوی نفاق می‌دهد دوری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.