دعوت از مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان

بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند گفت: برای اجرای بهتر طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری مشارکت مردم ضروری است.

دعوت از مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نخستین جلسه تحلیل دست اندرکان طرح های آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی دراجرای طرحهای آبخیزداری استان  در شهرستان نهاوند برگزار شد.

نخستین نشست مشارکتی تحلیل دست اندرکاران دراجرای طرح های آبخیزداری اعتبارات صندوق توسعه ملی شهرستان نهاوند با هدف شناسایی و تحلیل چالش ها، فرصت ها، تهدیدهای منابع طبیعی در روستا های هدف  برگزار شد.

بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در مدیریت پایدار منابع طبیعی گفت: تنها راه حفاظت از منابع طبیعی داشتن نگاه سیستمی و برنامه محور با تاکید بر آموزش و ترویج است.

صالحی مشارکت پذیری مردم در طرح های منابع طبیعی را با نگاه بومی مروجان و تسهیل گران در اجرای طرحهای منابع طبیعی بسیارمهم واثر گذار عنوان کرد وافزود: منابع طبیعی ثروت ملی است ومتعلق به عموم مردم است وحفظوتوسعه این منابع ارزشمند حیاتی وظیفه همگانی است.

حسن قیاسوند،رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند گفت: بدون ترید مردم مهمترین وموثرترین نقش را در حفاظت از جنگلها و مراتع بر عهده دارند ونقش تسهیلگران ومروجین منابع طبیعی درفرهنگ سازی حفظ طبیعت ومشارکت مردم در توسعه طرحهای منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار ارزشمند وضروری است.

جواد زنگنه، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی استان اظهار داشت: فعالیت های آبخیزداری برای حفظ منابع پایه آب وخاک اولویت اصلی ماست ودر این راستا همکاری وهمیاری مردم وتسهیلگران منابع طبیعی برای آشنا کردن مردم با ارزشهای بالای منابع طبیعی دارای اهمیت بسزائی است.

در این نشست به اهمیت فعالیت های آبخیزداری وآبخوانداری در کنترل سیلاب ها به ویژه سیل امسال با استمرار اجرای این قبیل طرحها تاکید و آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات و خدمات به جامعه هدف و لزوم توجه به تغییر وضعیت معیشت مردمو مشارکت فعال مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی، ایجاد تنوع شغلی در روستا ها و به ویژه ضرورت اجرای تعادل دام و مرتع و استفاده از تسهیلگران حرفه ای را در اجرای فعالیت ها مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام/ا

آموزش مردم برای حفاظت از منابع طبیعی استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.