نگاهی به آراء لاریجانی در ۱۲ سال انتخابات هیات رییسه مجلس

علی لاریجانی امسال در رقابت با محمدرضا عارف و محمد جواد ابطحی دو کاندیدای دیگر ریاست مجلس توانست آن‌ها را از گود رقابت خارج کرده و رکورد ۱۲ سال ریاست را به نام خود ثبت کند.

نگاهی به آراء لاریجانی در ۱۲ سال انتخابات هیات رییسه مجلسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی سه دوره است که در خانه ملت ساکن شده و اتفاقا در تمام این سال‌ها سکان ریاست مجلس را به دست گرفته است.

از مجلس هشتم که علی لاریجانی از حوزه انتخابیه قم پا به خانه ملت گذشت و در اولین رقابتش با غلامعلی حدادعادل بر کرسی ریاست نشست دیگر تا امروز کسی جز او نتوانسته است در راس قوه مقننه قرار بگیرد.

علی لاریجانی امسال هم در رقابت با محمدرضا عارف و محمد جواد ابطحی دو کاندیدای دیگر ریاست مجلس توانست آن‌ها را از گود رقابت خارج کرده و رکورد ۱۲ سال ریاست را به نام خود ثبت کند.

بیشترین آرایی که لاریجانی در این دوازده سال بدست آورده است مربوط به اجلاسیه‌های دوم مجالس هشتم و دهم بوده است که آرایش به ۲۳۷ رای رسیده است. کمترین رایی که به نام لاریجانی به گلدان ریخته شده هم مربوط به انتخابات هیات رییسه سال سوم مجلس دهم بوده است که لاریجانی موفق به کسب ۱۴۷ رای موافق از پارلمان شد. او امسال هم در رقابتی که با محمدرضا عارف داشت در نهایت رای کسب کرد.

نگاهی به آراء لاریجانی در ۱۲ سال انتخابات هیات رییسه مجلس

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
به نظر بنده ايشان امسال بايد استراحت مي فرمودند
آخرین اخبار