مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد؛

احتمال دوشیفته شدن مدارس قم وجود دارد /ساماندهی طرح اوقات فراغت در ۴۰۰ مدرسه قم

شیخ الاسلام عنوان کرد: با اینکه در طول پنج سال گذشته بیش از ۱۶۱ مدرسه توسط خیرین ساخته شده است، اما بخاطر تراکم جمعیتی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و این مسئله از دغدغه‌های اداره کل آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که با ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در استان قم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در برخی از مدارس بیش از ۸۰۰ دانش آموز در دو شیفت حضور دارند عنوان کرد: این شرایط برای آموزش بسیار دشوار است، خیرین مدرسه ساز آماده ساخت مدارس هستند، اما زمین‌هایی که در داخل شهر کاربری آموزشی دارند با شرایط بسیار سختی به ویژه در قیمت آماده واگذاری هستند.

وی افزود: این توقع از مسئولان استان می‌رود که با توجه به بودجه سرانه پایین مدارس نسبت به تجهیز و تامین هزینه‌های جانبی به آموزش و پرورش کمک کنند مدیران مدارس حتی برای تامین کاغذ با کمبود بودجه روبرو هستند.

شیخ الاسلام بیان کرد: با شرایط نه چندان مطلوب مالی، ۱۰۰ دستگاه فتوکپی در اختیار مدارس قرار دادیم، سرانه مجموع مدارس استان قم در طول یک سال ۱۱۰ میلیارد تومان است که اگر کمک خیرین و اولیاء دانش آموزان نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی یادآورشد: طرح اوقات فراغت امسال در ۴۰۰ مدرسه ساماندهی شده است و هر فردی که وارد طرح می‌شود نام او در سامانه اداره کل آموزش و پرورش ثبت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: این طرح از ابتدای تیر ماه شروع شده و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت و این برنامه‌ها در پنج محور مهارت‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های نشاط آور، اردو‌ها و بازدید‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تعریف شده است.

شیخ الاسلام تاکید کرد: بر اساس قانون باید پنج درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد، اما متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است در حالی که در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی اشاره کرد: برآورد ما این است که در سال آینده ۲۶۳ هزار دانش آموز داشته باشیم و با توجه به اینکه در پنج سال گذشته بیش از ۱۶۱ مدرسه توسط خیرین احداث شده است، اما به خاطر تراکم جمعیتی بالا باز هم مشکل فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و این از دغدغه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در راهیان نور شرکت کردند، ولی برای سال آینده برای اعزام و تغذیه و با توجه به شرایط اقتصادی موجود باید هزینه‌ای حدود یک‌میلیارد تومان را در نظر گرفت که تامین این مبلغ برای آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ح

کمبود فضای آموزشی دغدغه آموزش و پرورش قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.