اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کشور

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مناطق سیل زده کشوراختصاص یافت.

اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان گلستان به صورت متمرکز در شهرستان آق قلا گفت: امسال در مرحله نخست ساخت و تعمیر ۷۰ هزار واحد مسکونی که ۳۰ هزار واحد احداثی و ۴۰ هزار واحد تعمیری است به پایان می‌رسد و ۴۲ هزار واحد معیشتی (خسارتی وسایل منزل) نیز سامان داده می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار ما قرار گرفت و بیش از هزار و ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیارد تومان بلاعوض تعیین شده است.

تابش گفت: این موضوع در هیئت دولت تصویب و به بانک مرکزی ارسال شد و بانک مرکزی نیز آن را به همه بانک‌ها ابلاغ کرد.

وی افزود: سهم استان گلستان ۴۶۰ میلیارد تومان است که بین بانک‌ها تقسیم شده و بدون سود و قرض الحسنه و دوره پرداخت آن ۱۵ ساله است.

تابش افزود:اگر سیل زدگان در روستا‌ها خانه اجاره کنند ۶ میلیون تومان و اگر در شهر ساکن شوند ۱۲ میلیون تومان بلا عوض پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در شهر‌ها در مجموع ۹۶ میلیون تومان به سیل زدگان پرداخت می‌شود ضمن اینکه به آن‌ها سیمان و چیز‌های دیگری به صورت رایگان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/م
 

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کشور اختصاص یافت

برچسب ها: مسکن ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.