تامین آب شرب ۸۱۸ روستای گیلان

آب شرب ۸۱۸ روستای گیلان در قالب طرح جامع آبرسانی به ۱۰۰۰ روستا تامین شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محب علی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان گفت: ۱۵۱ هزار خانوار ۸۱۸ روستا در قالب طرح جامع آبرسانی به ۱۰۰۰ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده اند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح جامع آبرسانی به ۱۰۰۰ روستا در گیلان از سال ۱۳۸۰ آغاز شد، افزود: تاکنون بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ملی آبرسانی هزینه شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان طول خطوط انتقال و توزیع اجرا شده برای آبرسانی به این روستا‌ها را ۵ هزار و ۶۰۷ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: منبع تامین آب این روستا‌ها ۴۵ حلقه چاه است که برای ذخیره سازی و تعدیل فشار آب روستا‌های تحت پوشش ۵۹ هزار و ۴۵۵ مترمکعب مخزن زمینی و هوایی نیز ساخته شده است.

رنج ور با بیان اینکه عملیات تامین آب شرب ۱۲۶ روستای گیلان همینک در قالب ۱۲ مجتمع آبرسانی در دست اجرا است، گفت: برای تکمیل آن‌ها به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: با اتمام این عملیات ۲۲ هزار خانوار روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت و کمیّت مناسب برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان بیان کرد: طرح جامع آبرسانی به ۱۰۰۰ روستای گیلان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی روستایی کشور است که در سال‌های گذشته بعنوان یکی از طرح‌های نمونه ملی مورد تقدیر مسئولان کشوری قرار گرفت.

رنج ور خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور تامین آب شرب با کیفیت و پایدار روستا‌های گیلان، مجتمع‌هایی بصورت متمرکز در مناطقی که از سفره‌های آب زیرزمینی غنی برخوردارند، احداث شده و هر مجتمع به چندین روستا آبرسانی می‌کند.

وی افزود: مجتمع‌های آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه و سرداران شهید فومن به عنوان دو مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی کشور مطرح اند که مجتمع شهید خوش سیرت به ۲۰۰ روستای شهرستان‌های آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود و مجتمع سرداران شهید به ۱۳۹ روستای شهرستان‌های فومن، صومعه سرا و بندرانزلی آبرسانی می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد: مجتمع‌های دیگری نیز در شهرستان‌های رودسر، لنگرود، شفت، رشت، لاهیجان، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، آستارا، انزلی، املش و ماسال وجود دارد که از ۲ تا ۲۰ روستا را تحت پوشش دارند.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح جامع آبرسانی به ۱۰۰۰ روستا و تامین آب شرب ۸۱۸ روستای گیلان

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.