در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی استان تهران

ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به اراضی جنوب شرق استان تهران توضیحاتی داد.

کریم ذوالفقاری مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به اراضی جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: هیچ ملخ مهاجمی به صورتی که در سایر نقاط کشور همچون مناطق جنوبی وجود دارد در استان تهران مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: ملخ جزو موجودات زنده‌ای است که همواره در استان تهران وجود داشته و اخیراً نیز با توجه به بارش‌های باران، حالت تهاجمی در ملخ‌ها بیشتر شده و با توجه به نشر اخباری پیرامون وجود ملخ‌های آفریقایی یا ملخ‌های دریایی این موضوع سبب تشدید حساسیت‌های مردم شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ملخ‌های موجود در تهران به ملخ‌های شکم بادمجانی معروف هستند که هر ساله در استان تهران وجود داشته و امسال نیز به دلیل بارش باران تراکم آن‌ها بیشتر شده است، اما هنوز نُرم آن‌ها به نُرم مبارزه نرسیده است؛ هرچند جهاد کشاورزی اقدامات را برای مبارزه با آن‌ها آغاز کرده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: در اراضی اطراف فرودگاه امام (ره)، اراضی پیرامون آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در رباط کریم کانون‌های ملخ شناسایی شده و تاکنون طبق آماری که ارائه شده در هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی اقدامات لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که کشاورز خود برای سم‌پاشی ورود پیدا کند و تا این لحظه هیچ مشکل و خطر جدی وجود ندارد و به محض تغییر آب‌وهوایی قطعاً از این شرایط خارج می‌شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار