جعفر زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظارت سازمان هواپیمایی بر گرانفروشی بلیت هواپیما‌ها / ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی نظارت کاملی بر تمامی دفاتر مسافرتی دارد.

نظارت کامل سازمان هواپیمایی بر گرانفروشی بلیت هواپیما‌ها / ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی استرضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۶۰ درصد از هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، گفت: با افزایش نرخ ارز و نوسانات ایجاد شده، هزینه بسیاری از  شرکت‌های هواپیمایی افزایش یافت اما بعد از گذشت چند ماه با همکاری بانک مرکزی و تخصیص ارز به این شرکت ها بخشی از مشکلات برطرف شد. 

وی از نظارت شبانه روزی سازمان هواپیمایی بر دفاتر مسافرتی در ایام پیک سال خبر داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی با ورود به این حوزه دست دلالان و سوداگران را برای ایجاد اخلال در قیمت‌ بلیت هواپیما‌ها قطع کرد؛ به طوری که در ایام نوروز با کمترین مشکل گرانفروشی بلیت مواجه بودیم.

وی افزود: هم اکنون متوسط نرخ بلیت هواپیما‌ها در بسیاری از ایام سال کمتر از نرخ‌های هزینه‌های تمام شده است اما شرکت‌های هواپیمایی برای جذب بیشتر مسافران قیمت‌های خود را افزایش نمی‌دهند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با تاکید به اینکه مسافران حتما برای تهیه بلیت به دفاتر مجاز و دارای مجوز بند الف مراجعه کنند ،گفت: در بسیاری از موارد شاهد هستیم که مسافران ناخودآگاه بلیت های تقلبی خریداری می‌کنند و در برخی از مواقع  بلیت ها حتی به اسم آنها صادر نشده است، بنابراین متقاضیان برای خریداری حتما به سایت های مجاز و یا دفاتر خدمات مسافرتی معتبر مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید:  شرکت هوایی آتا و تابان اخطار کتبی گرفتند


جعفر زاده افزود: اگر مسافران متوجه شدند که نرخ بلیت هواپیما خارج از دامنه اعلام شده است به سایت سازمان هواپیمایی مراجعه کنند تا بازرسان و مسئولان اقدامات لازم را برای استرداد بلیت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی قیمت بلیت‌ها در برخی از مسیر‌ها به دلیل فِرست کلاس بودن آن پروازها است، گفت: در صورتی که قیمت بلیت هواپیما‌ها را در چندین ماه رصد کرده باشید، متوجه می‌شوید که قیمت بلیت پرواز‌ها در حالت عادی تغییری نکرده است و تنها برخی از پرواز‌های فرست کلاس و یا خاص دچار افزایش قیمت شده‌اند که این موضوع هم از لحاظ قانونی مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

قیمت بلیت پرواز‌ها در حالت عادی تغییری نکرده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار