آیت الله سبحانی:

جوانان باید با فضایل امام علی (ع) آشنا شوند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برخی از فضایل امیرالمومنین (ع) هنوز برای مردم آشکار نیست، گفت: لازم است از علم، تقوا، سیاست و ادب امام علی (ع) برای مردم به ویژه نسل جوان سخن گفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در ادامه درس تفسیر قرآن خود که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت شهرسازی نامناسب است، زیرا باید شهرسازی بر اساس اصول اسلام انجام گیرد.

وی با بیان اینکه باید احداث خانه‌ها بر اساس موازین اسلام باشند، افزود: از نظر اسلام نباید خانه‌ها مشرف به یکدیگر احداث شوند به ویژه در شهر مذهبی قم که باید الگویی برای سایر شهر‌ها در همه زمینه‌ها نیز باشد.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: صبر با رضایت متفاوت است به این صورت که انسان صبور با وجود سرزنش شدن باز سکوت می‌کند، اما انسان با رضایت سرزنش را لمس نمی‌کند، اما باز هم می‌گوید هر چه از دوست رسد نیکوست.

وی ادامه داد: انسان راضی به دلیل اعتقاد به اینکه صلاح او در اتفاقاتی است که رخ می‌دهد، هیچ گاه از پیشامد‌ها ناراضی نمی‌شود.

آیت الله سبحانی بیان کرد: روزه گرفتن باید با هدف رضای الهی باشد نه اینکه برای مسائل شخصی روزه گرفته شود.

وی گفت: انسان‌ها در زندگی خود با توجه به اعمالی که انجام می‌دهند به چند دسته تقسیم می‌شوند برخی از انسان‌ها پس از مرگ هیچ نامی از آن‌ها نمی‌ماند، برخی از انسان‌ها در جامعه موج آفرینی می‌کنند و تا مدتی بعد از مرگ مردم برایشان دعا می‌خوانند، اما برخی از انسان‌ها چنان شخصیتی دارند که تا پایان دنیا نامشان پابرجاست.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امام علی (ع) شخصیتی هستند که امواج نورانی ایشان در این سال‌ها خروشان مانده است، افزود: مسیحیان نیز در خصوص شخصیت حضرت علی (ع) تعابیر خاصی دارند.

وی با بیان اینکه نامه امام علی (ع) به مالک از سوی سازمان ملل مبنای سیاست قرار گرفته است، افزود: نهج البلاغه تنها بخش کوچکی از علم امام علی (ع) را نشان می‌دهد.

آیت الله سبحانی ادامه داد: ۱۱ هزار نامه، خطبه و کلمات قصار از امیرالمومنین (ع) ثبت شده است که همه آن‌ها مربوط به بعد از شهادت ایشان است.

وی اظهار داشت: امام علی (ع) با وجود علم بسیارشان در زمان حضور رسول اکرم (ص) سخن نمی‌گفتند و در رساله حقوق سیدالساجدین (ع) نیز به این مسئله که باید چنین احترامی برای بزرگان قائل بود، اشاره شده است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برخی از فضائل امیرالمومنین (ع) هنوز بر مردم آشکار نیست، افزود: لازم است از علم، تقوا، سیاست و ادب امام علی (ع) برای مردم به ویژه نسل جوان سخن گفته شود تا مردم با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا شده و الگوی خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/پ

آشنایی با فضایل امام علی (ع) 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.