کد خبر: ۶۹۴۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه اگر قرار است این خط به اروپا وصل شود، نباید از وسط شهر تبریز عبور کند گفت: عبور از بین تاسیسات شهری و احداث ۹ کیلومتر تونل و پل‌های مختلف هزینه کلانی را بر گُرده تبریز می‌گذارد و توسعه آینده تبریز را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالله تقی‌پور در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز، با اشاره به اینکه قبلاً بر اساس اطلاعات واصله به کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز، دغدغه‌هایی در مورد مدیریت فضای سبز تبریز وجود داشت که در مورد آن ابراز نگرانی کردیم اظهار داشت: در حوزه فضای سبز شهرداری تبریز، برخی از پیمانکاران قرارداد توافقی با کارگران امضا کرده‌اند و این در حالی است که قرارداد‌ها باید بر اساس قانون کار باشد.

وی با انتقاد از اینکه این اقدام دقیقاً مغایر با قانون است افزود: هرگونه توافق با کارگران حوزه فضای سبز خارج از چهارچوب، خلاف است و باید جلوی آن گرفته شود.

عضو شورای شهر تبریز، در ادامه با بیان اینکه این حرف‌ها را با سند و برای تاریخ تبریز می‌گویم تا ثبت شود، ابراز داشت: در سال ۸۹ رئیس سازمان پارک‌ها بودم و آقای اشرف‌نیا عضو دیگر شورا در آن ایام معاون عمرانی استاندار بود و خطری در مورد تبریز احساس کردم و آن اینکه نظر به اهمیت پروژه راه آهن، توسعه تبریز از سمت شرق است که احداث خاوران و اتصال باسمنج به تبریز، لزوم بازنگری در طرح فعلی ایستگاه راه آهن تبریز و انتقال آن به سمت شرقی‌تر تبریز را ضروری‌تر کرده است.

تقی پور با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی در ضلع جنوبی اتوبان کسایی در اثر ایجاد ایستگاه راه آهن ایجاد می‌شود، ابراز داشت: می‌توان با تغییر محل ایستگاه راه آهن از ائل گلی به خاوران و توسعه خط ریلی مترو تا این شهرک، توسعه شهر تبریز را با مخاطره مواجه نکنیم.

وی با بیان اینکه رینک سوم تبریز تصویب شده و در حال اجراست ادامه داد: راه آهن در این توسعه از وسط تبریز می‌گذرد، چرا جوادیه دوم در تبریز می‌سازیم؟ به دلیل اهمیت این موضوع، تصمیم امروز برای آیندگان اهمیت دارد.

این عضو شورای شهر تبریز، با تاکید بر اینکه اگر ایستگاه راه آهن تهران-میانه-تبریز به جای ائل گلی تبریز در خاوران تبریز باشد به تمامی شریان‌های ارتباطی وصل خواهد شد، گفت: در خاوران فضا برای ایجاد ایستگاه‌های یکپارچه اتوبوس رانی و تاکسی وجود دارد مترو هم می‌تواند به آنجا برسد.

تقی پور با بیان اینکه اگر قرار است این خط به اروپا وصل شود، نباید از وسط شهر تبریز عبور کند گفت: عبور از بین تاسیسات شهری و احداث ۹ کیلومتر تونل و پل‌های مختلف هزینه کلانی را بر گُرده تبریز می‌گذارد و توسعه آینده تبریز را تهدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان کارشناس می‌گویم که این اتصال باید خارج از تبریز، این شهر را دور زده و از دامنه‌های سهند برای اتصال به اروپا عبور کند و نباید از داخل تبریز عبور کند.

انتهای پیام/پ

خط‌آهن میانه ـ تبریز 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر