رسیدگی به ایتام و خانواده های بی سرپرست از صفات ممتاز امام علی (ع)بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:یکی از صفات ممتاز امام علی (ع) رسیدگی به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست بود که خیلی از افراد این موضوع را نمی‌دانستند که امام علی (ع) به آن‌ها کمک می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امیرالمومنین (ع)گفت:هنگامی‌که فرق مبارک حضرت علی (ع) در محراب مسجد شکافته شد و در منزل بستری شد و نمی‌توانست به سراغ یتیمان و فقرا برود آنگاه یتیمان و فقرا متوجه شدند که کسی که به آن‌ها کمک می‌کند امام علی (ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:یکی از صفات ممتاز امام علی (ع) رسیدگی به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست بود که خیلی از افراد این موضوع را نمی‌دانستند که امام علی (ع) به آن‌ها کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شیعیان باید در زندگی و عمل خویش با الگو گیری از امیرالمؤمنین (ع) شیعه واقعی این امام همام باشند، افزود: رافت و گذشت یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که باید از امام علی (ع) فرابگیریم، چون راه سعادت و عاقبت‌به‌خیری در این مسیر است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امیرالمؤمنین (ع) مجموعه فضائل بی‌نظیر بود،یادآورشد: امام علی (ع) دارای صفات کمالی بود که اگر در کسی باشد انسان کامل است، عبادت، اخلاص، ایثار، سخاوت، شجاعت، فداکاری و استقامت در راه خدا و همه ویژگی‌های برجسته‌ای که در عالم وجود دارد درامام علی (ع) جمع بود.

انتهای پیام/ ح

رافت و گذشت یکی از مهم‌ترین درس‌های امام علی (ع) برای مسلمانان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار