بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در رشت گفت: مشکلات مربوط به واحد‌های مهم تولیدی و صنعتی گیلان در وزارت کشور بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در کارگروه اقتصاد مقاومتی گیلان در رشت گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با حضور استاندار گیلان مشکلات و مسایل تولیدی و صنعتی گیلان در سطح ملی بررسی می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بی نظیر گیلان افزود: لازمه استفاده درست از این ظرفیت‌ها برنامه ریزی دقیق است تا در مسیر کاهش بیکاری در گیلان گام برداشته شود.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۳ ونیم واحد از میانگین کشوری بالاتر است گفت: با فعال کردن واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد رونق تولید هم محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور از ۱۱ و ۹ دهم درصد سال ۹۶ به ۱۲ درصد در سال ۹۷ رسید افزود: در گیلان این آمار با ۷ دهم واحد درصد افزایش نسبت به سال ۹۶، ۱۱ و ۴ دهم در سال ۹۷ اعلام شد که البته از میانگین کشوری پایین‌تر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار با اشتغالزایی ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در گیلان فعال است تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر اقدامات اساسی برای عادی سازی وضعیت این واحد‌های انجام شود.
بابک دین پرست افزود: در سال ۹۸ و در مسیر رونق تولید، ۷ طرح و مأموریت ویژه برای فرمانداران شهرستان‌ها در کشور در نظر گرفته شده که نخستین مأموریت آنها، تهیه لیست بنگاه‌های فعال اقتصادی همراه با افراد شاغل در آن است.
وی تلاش برای افزایش تولید واحد‌های تولیدی و صنعتی که کمتر از توان ظرفیت فعالند، بررسی وضعیت واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل شده، پایش مداوم و پیگیری جدی مشکلات واحد‌های مشکل دار و بحرانی در شهرستان‌ها و تکمیل طرح‌های صنعتی – تولیدی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد از دیگر مأموریت‌ها و وظایف ویژه فرمانداران برای رونق تولید اعلام کرد.

انتهای پیام/آ

مشکلات مربوط به واحد‌های مهم تولیدی و صنعتی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.