ظهر امروز انجام شد؛

دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و نروژ

ظهر امروز هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در نروژ با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ظهر امروز هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در نروژ با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس نروژ دیدار کرد.

ابتدا فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی در مورد سوابق تاریخی روابط دوکشور مطالبی رابیان کرد و متذکرشد این روابط باید هرچه بیشتر گسترش یابد. همچنین وی در مورد مشترکات دو کشور در جهت مبارزه باتروریسم وداعش ونقش حمایتی آمریکا از این گروه‌ها در منطقه صحبت کرد.

وی ضمن تشکراز میهمان نوازی طرف نروژی، خواستار حضور نمایندگان کمیسیون سیاست خارجی نروژ در تهران شد.
 
لزوم گسترش روابط ایران و نروژ
 
سپس محمدجواد جمالی در پاسخ به سوال طرف نروژی درمورد سیاست جمهوری اسلامی در منطقه اعلام کرد: ما اولا به دعوت دولت‌های قانونی منطقه وبرای جلوگیری از تجزیه این کشور‌ها وثبات وامنیت منطقه‌ای وارد عمل شدیم وبعنوان کشوری با قدرت منطقه‌ای بالا ومولفه‌های متعدد امتیتی وسیاسی مانع از تسلط تروریستهاشده و گروه‌هایی که بنابه اعتراف ترامپ دست پرورده آمریکا بودند را شکست دادیم.

وی در ادامه نقش منفی عربستان درحمایت از داعش و قتل فجیع جمال قاشقچی وکشتار مردم یمن رایاد آورشد.

درپایان وی از حقوق بشر را برای همه باهر جغرافیا وهر دین ومذهبی مطرح و گفت متاسفانه برخی با اعدام جانیان مخالفند، اما با تحریم دارو برای بیماران خاص وسرطانی این افراد را تدریجی وهرلحظه به لحظه اعدام میکنند.

دراین دیدار آقای برومندی نایب رییس اول کمیسیون سیاست خارجی مجلس نیز ضمن تشکراز پذیرایی گرم طرف نروژی برارتقا روابط دوکشور تاکید واعلام کرد اپولین بیانیه حقوق بشر درایران باستان وتوسط کوروش صادر گردید.

همچنین در دین اسلام مکررا برصلح ودوستی تاکیدشده وآمده که اگر کسی بیگناهی را بکشد مثل اینکه همه مردم را کشته است. وی همچنین استفاده ازتجارب نروژ در زمینه شیلات رامتذکر شد.
 
لزوم گسترش روابط ایران و نروژ
درادامه خانم محمودی از فراکسیون زنان از پیشرفت‌های زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و علمی سخن گفت و شواهدی از دانشمندان زن ایرانی در صحنه بین المللی ارایه نمود.

وی همچنین از طرح‌های مصوب درمجلس برای ارتقا خدمات به زنان بی سرپرست وبدسرپرست وهمچنین تصویب قانون دادن تابعیت برای فرزندانی با مادر ان ایرانی خبر داد.

وی درپایان اعلام کرد که مصوبه اخیر کمیته زنان بین المجالس جهانی در دوحه قطر اولین قربانیان جنگ وتحریم رازنان وکودکان دانست وبرنقش مجامع بین المللی برای جلوگیری از جنگ طلبی وتحریم تاکید کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان کشور میزبان از حضور هیات ایرانی ابراز خوشوقتی نموده و براراده نروژ برای ارتقا سطح همکاری‌ها تاکید نمودند.

آنان اعلام کردند که علیرغم روابط نزدیک با آمریکا، عمیقا از خروج ترامپ ازبرجام آطهار تاسف وناراحتی نموده وخواستار اجرایی شدن کانال‌های مالی اروپا برای روابط با ایران شدند.

همچنین آمادگی کشوررمتبوع خودرا برای همکاری درزمینه‌های مورد علاقه اعلام کردند وتاکید داشتند اخبار ایران را از نزدیک رصد میکنند وامیدوارند که وضعیت فعلی منطقه به رویارویی نظامی وتنش منجر نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار