مرجع تقلید شیعیان: با اتحاد بین ایران و ترکیه می‌توانیم منطقه را از شر دشمنان محفوظ نگه داریم

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بیایید دست‌به‌دست هم دهیم و آینده این کشور ایران و ترکیه را در اختیار بگیریم و اجازه ندهیم آمریکایی‌ها خواسته‌های نامشروعشان را به ما دیکته کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛  آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با سفیر جدید ترکیه در ایران گفت: ما با ترکیه جنبه‌های مشترک زیادی داریم. هر دو پیرو اسلام هستیم، هر دو فرهنگ مشترک داریم، هر دو همسایه‌ایم، هر دو روابط اقتصادی مهمی داریم و از همه این‌ها گذشته دشمن مشترک داریم. یعنی آمریکا به همان اندازه که با ما دشمن است با شما هم دشمن است.

وی در ادامه گفت: این جهات مشترک سبب می‌شود دست‌به‌دست هم و در برابر زورگویی‌های دشمن بایستیم. ما دو کشور نیرومند در منطقه هستیم که در صورت اتحاد با یکدیگر می‌توانیم منطقه را از شر این دشمنان محفوظ داریم.

مرجع تقلید شیعیان با ذکر این نکته که دشمنان به قراردادهایشان پایبند نیستند، تصریح کرد: واقع مسئله این است که دشمنان ما نمی‌پسندند که ما مستقل باشیم. می‌خواهند همه وابسته به آن‌ها باشند و این در واقع یک روحیه قلدری است که در زورمندان است و تابع هیچ قانونی هم نیستند؛ نه قوانین بین‌الملل و نه قوانین انسانی. آن چه منافعشان اقتضا کند، انجام می‌دهند. دیدیم که همه قوانین را زیر پا گذاشتند. وقتی کسی قرارداد می‌بندد یک‌طرفه خارج شدن معنا ندارد.

وی در ادامه افزود: امیرمؤمنان علی (ع) به مالک اشتر می‌فرماید که قراردادهایت را محترم بشمار. حتی در زمان جاهلیت، عرب جاهلی هم به قراردادهایش پایبند بود و یک‌طرفه قرارداد را به هم نمی‌زد. این‌ها حتی از عرب جاهلی هم بدترند که یک‌طرفه قرارداد را به هم می‌زنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: ما دیدیم این‌ها با لیبی چه‌کار کردند. درباره قرارداد انرژی اتمی گفتند شما تخریب کنید و ما هم برای شما چنین و چنان می‌کنیم. آن‌ها کارشان را کردند، این‌ها گفتند چیز‌هایی که گفتیم انجام نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: دشمنان این سوابق سوء را دارند و واقعاً نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد؛ بنابراین باید قوی شد و قوی شدن این است که متحد باشیم. هر چه اتحاد کشور‌های منطقه بیشتر شود قوی‌تر می‌شوند و آن‌ها هم الان به وحشت افتادند که ایران و ترکیه در منطقه قوی شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: بیایید دست‌به‌دست هم دهیم و آینده این دو کشور را در اختیار بگیریم و اجازه ندهیم آن‌ها خواسته‌های نامشروعشان را به ما دیکته کنند. به‌یقین پیروز خواهیم شد.

قبل از سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی سفیر جدید ترکیه که استاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه ترکیه است، شرحی درباره پیشرفت‌های ترکیه و کودتای نافرجام دشمنان ارائه و بر اتحاد دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/الف

نباید اجازه دهیم آمریکایی‌ها خواسته‌های نامشروعشان را بر ما دیکته کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار