اصفهانیان: برایم فرقی نداشت چه کسی سرمربی تیم ملی شود/ ما در جریان جزئیات قرارداد ویلموتس نبودیم/ بیکاری یک سرمربی دلیل ناتوانی او نیست

اصفهانیان:برایم فرقی نداشت چه کسی سر مربی تیم ملی شود/ ما در جریان جزئیات قرارداد ویلموتس نبودیم/ بیکاری یک سر مربی دلیل ناتوانی او نیستفریدون اصفهانیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیایی اش از امضاء قرارداد مارک ویلموتس بلژیکی با فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بیان کرد: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را به رئیس فدراسیون واگذار کرده بود و در نهایت پس از پیگیری‌های فراوان مهدی تاج این اتفاق افتاد و مارک ویلموتس که سوابق خوبی در فوتبال جهان دارد به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد. برای تیم ملی با حضور مارک ویلموتس آرزوی موفقیت دارم. برای خود من تفاوتی نداشت که X یا Y سرمربی تیم ملی شود بلکه هر مربی‌ بتواند به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند، مورد تائید و حمایت ما است.

او افزود: تیم ملی ایران در سال‌های اخیر و با کارلوس کی روش در فوتبال آسیا به جایگاه اول رسیده و در جام جهانی هم عملکرد خوبی داشته است. به همین دلیل انتظار داریم ویلموتس این جایگاه را حفظ، ارتقاء و مسیر رو به رشد تیم ملی را تداوم بدهد.

او درباره مباحثی که این روز‌ها به عنوان بند‌های قرار داد فدراسیون با ویلموتس مطرح شده است، گفت: ما در جریان جزئیات مذاکرات مهدی تاج با مارک ویلموتس نبودیم. قرار است فردا (چهارشنبه) جلسه هیئت رئیسه تشکیل شده و یکی از محور‌های این جلسه بررسی مفاد قرارداد ویلموتس است.

اصفهانیان درباره اینکه مهدی تاج اعلام کرده بند‌های قرارداد با سرمربی جدید تیم ملی نسبت به دوران کارلوس کی روش کنترلی‌تر است، اظهار داشت: به هر حال ما باید از تجربه قرارداد قبلی با کی روش درس بگیریم تا در ادامه کار دچار مشکل نشویم. به هر حال هرچه کنترل دقیق تری روی بند‌های قرارداد ویلموتس وجود داشته باشد به سود فوتبال ایران است.

اصفهانیان درباره بدبینی برخی کارشناسان به آینده تیم ملی ایران با مارک ویلموتس با توجه به ۲ سال بیکار بودن این مربی بلژیکی بیان کرد: ویلموتس در تیم ملی بلژیک عملکرد خوبی داشته است و اصولا اگر یک مربی مدتی بیکار باشد به معنی توانمند نبودن او نیست. شاید ویلموتس در این ۲ سال پیشنهاداتی داشته، اما شرایط کار فراهم نشده باشد. بار‌ها شاهد بوده ایم بزرگ‌ترین مربیان جهان هم برای مدتی کار نکرده اند، اما پس از عقد قرارداد با تیم جدیدشان، عملکرد خوب خود را تکرار کرده اند. من به ویلموتس خوش بین هستم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: تیم ملی ایران باید ۲ بازی دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی انجام بدهد. پس از آن هم باید در مقدماتی جام جهانی شرکت کنیم. به همین دلیل من توافق با ویلموتس را حرکت خوبی می‌دانم چراکه ما نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و همچنان بدون سرمربی بمانیم. تیم ملی باید صاحب مربی می‌شد و خوشبختانه رئیس فدراسیون پس از پیگیری‌های فراوان با ویلموتس به توافق رسید.

اصفهانیان درباره آخرین وضعیت البسه تیم ملی در آستانه آغاز اردوی جدید این تیم گفت: من از این موضوع اطلاع خاصی ندارم و هدایت الله ممبینی به عنوان مسئول کمیته بازاریابی باید درباره بحث تامین البسه تیم ملی توضیح بدهد. با این وجود حالا که ما نمی‌توانیم از لباس‌های آدیداس استفاده کنیم باید سراغ برند دیگری برویم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون درباره احتمال استفاده از البسه‌های تولیدی برند‌های داخلی برای تیم ملی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب گفتند در شرایط فعلی کشور باید از کالا‌هایی استفاده شود که نمونه ایرانی آن کیفیت خوبی دارد. به همین دلیل اگر تولیدی‌های داخلی بتوانند لباس‌های باکیفیتی را به تیم ملی تحویل بدهند عقد قرارداد با این تولیدی‌ها به سود فوتبال و کشورمان است.


بیشتر بخوانید:

ویلموتس وارد ایران شد

اردوی تیم ملی ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود/ سفر ویلموتس به اصفهان منتفی شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد


آخرین اخبار از قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار