پیشرفت ۸۰ درصدی خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز

نماینده مجری خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز از پیشرفت ۸۰ درصدی این خط خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی نماینده مجری خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن اظهار کرد: طرح آبرسانی به شیراز از سد درودزن، با خط انتقال به طول ۷۷ کیلومتر و با تأمین و انتقال ۳ متر مکعب در ثانیه آب آشامیدنی با ۸۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار و همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه که تأسیسات آن‌ها در بخش درون‌شهری در مسیر خط قرار دارد، می‌توان امیدوار بود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی افزود: این طرح شامل خط انتقال به طول ۷۷ کیلومتر با لوله‌های فولادی به قطر‌های یک هزار و ۴۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ میلیمتر، یک تصفیه‌خانه، یک تلمبه‌خانه برای پمپاژ آب، یک تونل ۴ هزار و ۵۰۰ متری و ۳ مخزن مرتفع و متعادل‌کننده و تصفیه‌خانه هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب است که در نهایت به مخزن معالی‌آباد ختم می‌شود.

رحیمی گفت: خط اول آ‌برسانی درودزن به شیراز حدود ۴۰ سال قدمت دارد و ۲۷ درصد آب شیراز را تأمین می‌کند که با بهره‌برداری از این طرح حدود ۷۰ درصد آب آشامیدنی شیراز از سد درودزن تأمین خواهد شد.

این کارشناس اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.

رحیمی بیان کرد: تاکنون لوله‌گذاری ۵۷ کیلومتر از طول خط، حفاری همه تونل و ۶۰ درصد از پوشش داخلی آن، ساخت هر سه باب مخزن، ۹۵ درصد از بخش ساختمانی ایستگاه پمپاژ، خرید و انتقال همه پمپ‌ها و الکتروموتور‌های ایستگاه پمپاژ از خارج از کشور انجام شده است.

شرکت آب منطقه‌ای فارس ۵ طرح آب‌رسانی دیگر در شهر‌های فسا، استهبان، جهرم، داراب، زرین‌دشت، سهادت‌شهر و ارسنجان نیز در دست اجرا دارد که تاکنون هر کدام از آن ها ۵۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/چ

پیشرفت خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.