فرمانده سپاه پاسداران:

برای ما ساخت ماهواره مانند ساخت دوچرخه است/‌ اگر فضا را خوب مدیریت کنیم مشکلات اقتصادی رفع می‌شوند/ برای آنکه سرنوشتمان را تعیین نکنند سالها جنگیده‌ایم

سلامیسلامی گفت: ساخت ماهواره برایمان همانند ساخت دوچرخه آسان شده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران که در ساختمان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بزرگی یک کشور به وسعت ذهن و اندیشه مساحت جغرافیایی تعیین کننده بزرگی یک کشور نیست بلکه دانش، اخلاق، آزادی اندیشه، استقلال فرهنگ نشانگر عظمت یک جامعه است، امروز دانشجویان نماد و مظاهر تفکر نوین جامعه هستند.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: امروز موقعیت‌ خطیری برای آینده ایران بوجود آمده است ‌، می‌خواهیم به برکت انقلابمان عصر طلایی تمدن را در ایران راه اندازی کنیم و انقلاب را به برکت اندیشه‌های افق آفرین رهبرمان احیا کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی ایران و اسلام لقب عصر طلایی را یدک می‌کشید گفت: حتی غربی ها هم عصر طلایی اسلام را قبول دارند، از عصر میلاد جهان اسلام به خصوص ایران مهد تمدن و نقطه کانونی تولید علم و ادبیات و صنعت بوده است حتی نهضت علمی در اروپا هم مدیون دانش مسلمانان است.


سردار سلامی اظهار کرد: طی ۴۰ سال گذشته تاریخ سختی را پشت سر گذاشتیم زیرا قدرت‌های بزرگ نمی‌توانستند بپذیرند که تمدنی به نام اسلام در جهان حاکم شود و در این صورت هندسه قدرت تقلیق می‌کرد و محاسبات برهم می‌خورد زیرا پیام انقلاب عدالت، آزادی، کرامت بود.

وی گفت: برای آنکه سرنوشت ایران را آمریکایی ها تعیین نکند در تمام ۴۰ سال گذشته صف آرایی قدرت را دیده ایم و با آنها دست و پنجه نرم کرده‌ایم جنگیده‌ایم، می‌خواستند مدل نظام مستقل روی زمین شکل نگیرد و مفاهیم به مصداق تبدیل نشود.

جنگ های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم

وی ادامه داد: امروز هم همین است چرا دانشمندان را در خیابان ها ترور می‌کردند؟ برای اینکه فکر می‌کردند این نظام بزرگ بر اثر ذهن جوانان بزرگ می‌شود ما جنگ های زیادی را پشت سر گذاشتیم و پیش رفته‌ایم وقتی به ما درس ضربه به حریف را می‌دادند، همه تصور ما از ماهواره و مدال یک بیضی و یک مربع روی صفحه کاغذ بود و هیچ تصوری از ماهواره نداشتيم و تصور نمیکردم حتی یک روز ماهواره به فضا پرتاپ کنیم.

سردار سلامی تشریح کرد: امروز ما ماهواره می‌سازیم و وسیله پرتاپ آن را به فضا داریم و به فضا تزریق می‌کنیم؛ امروز ساخت ماهواره مانند ساخت دوچرخه برای ما آسان است‌.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: با موشک بالستیک توانستیم به بخشی از هدف‌ها برسیم، موشک بالستیک زمانی که وارد جو زمین می‌شوند سرعتی بیش تر هشت صوت دارند، سیستمی که قادر است خط موشک را نگاه دارد تا در یک لحظه موشک به هدف برخورد کند این یک اعجاز فناوری است و شاید در ۲-۱ جای جهان این فناوری وجود داشته باشد.

وی گفت: باید می‌توانستیم ناوها را با موشک بالستیک مورد هدف قراردهیم؛ حدود ۱۲ سال پیش با فناوری زمان ما اتفاقی رخ داد که صفحه ناو در دریا توسط این موشک مورد اصابت قرار گرفت، امروز شما از اعجاب فناوری می‌توانید نکاتی را دریابید.

سردار سلامی افزود: در جنگ پیش رفتیم در حالی که در تحریم جهانی بودیم، امروز ما پالایشگاه، هواپیما، رادار می‌سازیم، در نانو پیش می‌رویم و هیچکس نمی‌تواند ما را متوقف کند و این نشان‌دهنده خورشید ولایت بر سرزمین است، یک افق جدید برای ما دلهره‌آور بود، وقتی در گزارش از خطای ۳۰ متری به رهبر انقلاب گفتم ایشان فرنودند این ۳۰ متر زیاد است و باید بیشتر دقت کنیم، شکست ناپذیر زیرا همه سناریوها را تجربه کردیم، قدرت در حداکثر فشار ممکن بود و می‌بینیم چه در حوزه اقتصاد و چه در عملیات روانی و اطلاعاتی و عملیات رسانه‌ای همه قدرت خود را فعال کرده است، می‌بینیم توانستیم با اقتدار فضای عملیات روانی دشمن را بشکنیم و به ضرفیت روانی خاتمه دهیم، افول و سقوت مقامات را می‌بینیم.

وی ادامه داد: مهم است تا کجا می‌توانیم دشمن را تعقیب کنیم و تا کجا می‌توانیم دامنه قدرت را امتداد دهیم این مسئله برای ایران یک قدرت مطلق منطقه‌ای است؛ در این فضا زندگی می‌کنیم برای همین است مردم آرام‌تر هستند، کوه آرامش در قلب حوادث هستند.

جهان در حال شناخت تدریجی فلسفه سیاسی امریکا است

سردار سلامی گفت: اینکه نفرت از آمریکا در جهان روز به روز در حال گسترش است و این موضوع ، مربوط به شناخت تدریجی جهان از فلسفه سیاسی این کشور است چرا که این کشور به تنظیم سیاسی رسیده است و این یک مارپیچ تنازلی قدرت می‌سازد.

وی گفت: امروز بسیار قوی هستیم و مواضع خطر را بررسی کرده‌ایم؛ مواضع قدرت یعنی هزینه کردن منابع ملی برای تجهیز کردن منابع آمریکا، اما از این فرمول استفاده نمی‌کنیم، ما حضور نظامی در عراق نداریم، اما وقتی ازمیدان تاثیر می‌گوییم معادله را می‌فهمیم، ما در آخرین فراریم؟؟؟ .

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی زیاد بوده اما ظرفیت ما بسیار بزرگ تر از مشکلات است،گفت: اما اگر خوب مدیریت کنیم به سادگی از این فراز عبور می‌کنیم و این آخرین فرار است و اگر از آن عبور کنیم در خط مستقیم به پیش خواهیم رفت، پرچم را به شما خواهیم سپرد تا سرافراز شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
احسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سردار نگذارید گرانی تثبیت شود قشر ضعیف و حقوق بگیر و افراد درستکار و قانونمند فشار غیر قابل تحملی را تجربه میکنند.

مثلا تیم واکنش سریعی به نام واحد تحقیقات بین المللی ایرانیان برای رصد مستمر و شفاف صنایع و واحدهای تولیدی و رفع سریع مشکلات آنها بر اساس علوم روز و تجارب سایر کشورها تشکیل دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
مونتاژش یا ساختش؟
Russian Federation
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
ماشاالله . سردار محبوب قلوب میلیونها ایرانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام بر سردار بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
پس یه فکری هم براز پراید بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
درود بر فرزندان سپاهی ما ، ایران ما به فرزندان سپاهی افتخار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
ادبیات راهبردی فرمانده کل سپاه هم اعجاب انگیز است. فهم دقیق هندسه قدرت و ساختار توزیع آن و مبتنی نمودن تهاجم و دفاع بر ابن فهم از مشخصه بارز ادبیات ایشان است.به سپاه برای داشتن چنین فرماندهی باید تبریک گفت.ممنون سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
یاشاسین عزیز سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خدا حفظت کنه سردار اسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
درود بر شما سردار
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
جااااان ، فدای نفسهایت سردار
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۲۲:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
سردار تو رو خدا اگه ماهواره ساختن براتون مثل دوچرخه ساختنه لابد ماشین ساختن براتون باید عروسک ساختن باشه لطف کنید برا ما فقرا ماشین بسازید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
اگه ساخت ماهواره مثل دوچرخه است . ساخت خودرو مثل چه چیزیه که قیمتش بجای ماهواره ، فضایی شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
به شرطی که مردم اجناس را احتکار نکنند از هم دزدی نکنند و این جزء غیر ممکن هاست چون اصلاً به هم رحم نمی کنند.
آخرین اخبار