توزیع ۲۵ میلیارد تومان ارزش افزوده بین شهرداری‌های استان قزوین

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: برای حمایت از شهرداری‌ها و تامین منابع مالی در دوماه امسال ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مصطفی صالحی مدیر کل دفتر امور شهری استانداری در نشست شهرداران استان با اشاره به توزیع ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان در دو ماه نخست امسال گفت: پارسال ۱۷۵ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت شد که ۴۲ درصد آن به شهرداری قزوین و بقیه به سایر شهرداری‌ها اختصاص یافت.

صالحی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۳۹ (سوخت) هم مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین شهرداری‌های استان توزیع شده است.

وی اظهارداشت: بودجه مصوب شهرداری‌های استان یک هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان است که ۷۸۲ میلیارد تومان آن عمرانی و ۳۸۰ میلیارد تومان جاری است.

مدیر کل دفتر امور شهری استانداری گفت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شهرداری‌هایی که حقوق عقب افتاده داشتند پرداخت شد.

صالحی بیان کرد: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای تهیه قیر یارانه‌ای به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری برای شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

صالحی اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری قزوین هم ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شد تا از ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت شود.

وی در ادامه اظهارداشت: سال گذشته یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت و ساز در استان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲ درصد کاهش داشت و با ساخت و ساز‌ها برای ۲۲ هزار و ۴۸۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری با اشاره به شرایط احراز شهرداران گفت: پارسال این شرایط تعیین و در آن رشته‌های تحصیلی مرتبط و مجاز هم گنجانده شد و ما موظفیم بر اساسآئین نامه اجرایی شرایط احراز را تأیید کنیم.

وی بیان کرد: برخی شهرداران معرفی شده از سوی شورا‌ها از جمله شهردار الوند شرایط احراز را نداشت که تأیید نشدند، اما برخی موضع گیری کردند که کار سیاسی بود درحالیکه نگاه ما هرگز سیاسی نیست بلکه بر اساس ضوابط قانونی است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری بیان کرد: یکپارچه سازی و حذف فرآیند‌های زائد در شهرداری‌ها، به روز رسانی اطلاعات، پاسخگویی به موقع، از کار‌هایی است که توسط شهرداری‌ها باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/ک

نشست شهرداران استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار