معاون استاندار سمنان:

پلمب واحدهای صنفی و‌میوه تره بار بدون مجوز کسب سریعتر اقدام شود/استان سمنان یکی از‌گران ترین بازار های میوه در کشور است

پلمب واحدهای صنفی و‌میوه تره بار بدون مجوز کسب سریعتر اقدام شود/استان سمنان یکی از‌گران ترین بازار های میوه در کشور استعسگری گفت: مردم در حوزه گران فروشی ‌بسیار تاثیر گذار هستند و صدا و سیمای استان نیاز است تا به تبیین و تشریح نقش مردم در مدیریت بازار به صورت ویژه بپردازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: غرفه های مستقیم در بازار های میوه باید مدیریت شود تا قیمت بالای بسیاری از میوه ها کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم نقش بسیار پررنگی در اقلام و قیمت میوه ها دارند افزود: خرید مردم در بازار و عرضه و تقاضا به شدت در قیمت تاثیر دارد و بهتر است که مردم هم استانی در زمان خریدهای خود دقت بیشتری به خرج دهند.

وی ابراز داشت: بخشی ‌از‌ مدیریت بازار‌ میوه نیز بر عهده خود مردم است و صدا و سیما در سطح ملی برای این‌مهم بسیار خوب عمل کرده است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه صدا و سیما هم به خرید و نقش مردم در تنظیم بازار کمک می کند ادامه داد: باید سطح فرهنگ عمومی و دانش خانوارها در زمینه اقتصاد افزایش یابد و خانوارها هم توصیع رسانه ها را جدی بگیرند.

عسگری با اشاره به اینکه در نحوه اطلاع رسانی و توزیع میوه باید تغیر اساسی صورت پذیرد گفت: فرمانداران باید در زمینه قیمت ها کمک کنند تا به مردم فشار کمتری وارد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان تاکید کرد: واحد های صنفی و زنجیره ای باید جواز و پروانه کسب کنند و با واحدهایی که فاقد جواز کسب هستند برخورد و در صورت صلاحدید مقام قضایی برای پلمب آن ها اقدام گردد زیرا یکی از عوامل گرانی های بازار غرفه و واحدهای صنفی و میوه تره باری هستند که در داخل شهر ها به عمده فروشی مشغول هستند.


حشمت الله عسگری با بیان اینکه گران فروشی در پس کم فروشی نیز یکی دیگر از مشکلات بازار است که باید در گشت های مشترک ستاد تنطیم‌ بازار استان، این ‌مهم ‌به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تاکید کرد: باید گشت های نظارتی و بازرسی ها افزایش یافته و همه ی امکانات در این خصوص بسیج شود تا تخلفی صورت نپذیرفته و جلوی گرانی ها در استان گرفته شود.

انتهای پیام / گ

جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.