امام جمعه بندرعباس:

اسرائیل باید از جهان پاک شود،تا پاکش نکنیم رهایش نمی‌کنیم

امام جمعه بندرعباس گفت:همان‌طور که بنیان‌گذار نظام فرمود اسرائیل باید از جهان پاک شود،تا پاکش نکنیم رهایش نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،آیت‌الله نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس  ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی گفت:تضاد ما با اسرائیل به‌حکم قرآن و بر پایه تکلیف شرعی و دینی صد در صد است و همان‌طور که بنیان‌گذار نظام فرمود اسرائیل باید از جهان پاک شود، تا پاکش نکنیم رهایش نمی‌کنیم.

وی افزود:ما از اسرائیل چیزی نمی‌خواهیم جز جانش، تا زمانی که در منطقه هست هرروز بساط مرگ بر اسرائیلمان محکم‌تر می‌شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: اسرائیل هر کاری می‌کند تا جهانیان به رسمیت بشناسندش و معتقد است نژاد برتر جهان بوده و عمده جهان متعلق به خودش است.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: بحث اسرائیل بحثی بشری و اسلامی است، دلیل آنکه اسلامی است این است که غیرازاینکه آنجا قبله اول ما بوده، ما مسلمان رها نیستیم و با معیار زندگی می‌کنیم و معیار ما قرآن ما، رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: قرآن ما می‌فرماید سست نشوید، به دلیل سست شدن تن به مذاکره ندهید، امت برتر مسلمین هستند، چون قرآن دارند؛ حدیثی از رسول اکرم (ص) نقل‌شده مبنی بر اینکه کسی که در برنامه روزانه‌اش حل مشکلات مسلمین نباشد، از مسلمین نیست، هرکس بشنود انسانی فریاد بزند مسلمانان به دادم برسید و آن‌ها به دادشان نرسند مسلمان نیستند؛ اگر به کشور غیرمسلمان هم ظلم شود ما درصحنه خواهیم بود چراکه ما مدافع حق انسان‌ها هستیم.

وی گفت: مرگ بر اسرائیل یک شعار نیست، اگر بخواهیم اسرائیل نخواهد بود؛ ما از اسرائیل چیزی نمی‌خواهیم جز جانش، تا زمانی که در منطقه هست هرروز بساط مرگ بر اسرائیلمان محکم‌تر می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: ما میگوییم هرچه فلسطینی هست از مسلمان و مسیحی و یهودی در فلسطین باشد و یک نظرخواهی عمومی برگزار شود و هر نظام سیاسی رأی آورد همان بماند و حکومت کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی گفت: استکبار جهانی می‌خواهد اسرائیل در منطقه بماند تا منافعش تأمین شود، اسرائیل گاو شیرده آمریکا در منطقه است؛ تا دنیا طرح نظرخواهی عمومی را قبول نکرده است ما از مبارزه بی‌امان خود دست نمی‌کشیم.

وی با اشاره به رحلت امام راحل (ره) و ۱۵ خرداد در هفته پیش رو، افزود: امام یک سند برای همه بود، تنها قیام کرد و مردم را قبول داشت، ما نیز باید مردم را قبول داشته باشیم، وقتی کارشان در دست ما است آن را امروز و فردا نکنیم و مشکلشان را حل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: امام خداباور و مردم‌باور و هدف باور بود و این‌ها عامل پیروزی‌اش شد؛ اگر ما نیز این سه محور را در زندگی فردی و جمعی خود داشته باشیم همه‌چیز حل می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: بزرگ‌ترین حادثه قرن به‌وسیله یک عالم در خانه‌ای تنگ و کوچک شروع شد و جهان را فراگرفت.

وی گفت:باید کارمان برای خدا باشد و باهم باشیم و همدیگر را باور داشته باشیم، مسئولین مردم را قبول داشته باشند، خودمان یکدیگر را قبول داشته باشیم و مردم نیز مسئولین را قبول داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان افزود: هرکس خداباور، مردم‌باور و هدف باور باشد در محلی که هست با او همان‌طور عمل می‌شود که با امام عمل شد.

وی با اشاره به عید فطرگفت:عید فطر با حرف منجم و با حساب حسابگران ثابت نمی‌شود، تنها با دو چیز موردقبول جهان اسلام است، و آن دیدن و ثلاثین است، یعنی یا ماه دیده شود و یا اگر تا روز ۳۰ رمضان ماه دیده نشود روز بعد از آن را عید در نظر بگیرند این را جهان اسلامی قبول دارد، راه دیگری که شیعیان نیز قبول دارند، حکم حاکم است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: یکی از کار‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده و باید قدر آن را بدانیم این است که برای استهلال ماه کاری کرده که در تاریخ اسلامی بی‌نظیر است، شب اول ماه ۱۵ گروه در هر گروه ۱۵ کارشناس در کل کشور برای دیدن ماه می‌روند و اگر دیده نشود مسلم دیده نشده است؛ این گروه‌ها به نقاطی که مردم بگویند ماه دیده‌شده می‌روند و رسد می‌کنند و اخبار را به مقام معظم رهبری اعلا می‌کنند و ایشان عید را اعلام می‌کند.

وی گفت:اگر کسی به این تلاش الهی کم‌توجه باشد باید توبه کند.

انتهای پیام/ف

خطبه های نماز جمعه بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.