امام جمعه قزوین:

صهیونیست‌ها به قدرت جمهوری اسلامی پی برده‌اند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه صهیونیستها به قدرت جمهوری اسلامی پی برده‌اند، گفت: شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: خدا را شاکریم در شرایطی درحال پیگیری منویات رهبری هستیم که هر ساختمانی در تلاویو نشانه بگیریم همان ساختمان را بر سر صاحبان غصبی آن خراب خواهیم کرد و یهودیان این قدرت ایران اسلامی را باور کرده اند و شمارش معکوس برای نابودی آن‌ها را به نظاره نشسته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در همان سال‌های اولیه انقلاب امام راحل رژیم صهیونیستی را مورد خطاب قرار داد و دخالت‌های آمریکا و استکبار جهانی را در موضوع فلسطین و شیطنت و نفوذ زیاده خواهان جهانخوار و یهودیان ظالم را مطرح کردند، اما در آن دوران مثل امروز جامعه ما به این آمادگی برای مقابله با اسراییل نرسیده بود.

وی اضافه کرد: امروز همه به این معنا رسیده اند که هر چه ما در دنیا دشمن داریم، محور و مرکزشان نگاه صهیونیستی است و حتی آمریکایی‌ها نیز با آن‌ها هماهنگ هستند و خط می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: خداوند دشمنان را دو قسمت کرده است که شامل دشمن بیرونی و دشمن درونی می‌شوند و دشمن بیرونی را در سوره جمعه مطرح کرده و دشمن درونی را در سوره منافقین تشریح کرده است.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: وقتی پای این دو دشمن بیرونی و درونی به نماز جمعه کشیده شده، معنایش این است که همه مسلمانان هر هفته باید در همایش بزرگ جمعه حضور پیدا کنند و شرایط دشمنان بیرونی و منافقین داخلی را رصد و تکلیف خودشان را درباره این موضوع مشخص کنند

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اگر ازدحام جدی جمعیتی برای نماز جمعه باشد، نه دشمن بیرونی می‌تواند کاری علیه مسمانان انجام دهد، نه دشمن درونی می‌تواند دشمنی کند و خدا می‌فرماید هر چقدر دشمنان بیرونی و منافقان داخلی علیه شما تلاش کنند، اگر شما بر اساس صبر، ایمان و استقامت عمل کنید هرگز راه به جایی نخواهند برد.

وی با اشاره به سخنرانی عصر روز عاشورای امام راحل (ره) در مدرسه فیضیه گفت: در آن زمان حرف امام (ره) حرف امروز همه ما بود، اما، چون همه مردم به میدان نیامده بودند عمال شاه موفق به دستگیری ایشان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در سال ۵۶ و ۵۷ مردم به این بلوغ فکری و انقلابی رسیدند که پشتیبانی خود را از امام نشان دهند و این حضور واقعی زمینه ساز پیروزی انقلاب و بازگشت امام به کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به برپایی مراسم شب‌های قدر تأکید کرد: حضور مردم به خصوص جوانان در محافل قرآنی و موعظه و به ویژه مراسم شب‌های احیا و شب قدر استان و کشور را نورانی کرد و از همه فضا‌ها صدای مناجات با خدا بلند بود و در این شرایط حتما کشور ما مورد لطف و عنایت و رحمت ویژه قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه باید شکرگزار خدای متعال باشیم که دل‌های ما را با قرآن، اهل بیت (ع)، نماز، روزه، مناجات و دعا متصل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به درپیش بودن ایام رحلت امام بیان کرد: در یکی از سروده‌های امام خمینی آمده است که سال‌ها می‌گذرد و حادثه‌ها می‌آید/ انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ، این انتظار فرجی که امام راحل اشاره کرده اند تفسیر‌های زیادی شده است؛ یک نگاه این است که انتظار پیروزی از نیمه خرداد وجود دارد ، معنای دیگرش این است انتظار فرج و ظهور منجی جهان بشریت از نیمه خرداد دارند و این حرکت انقلابی ما زمینه ساز پیروزی نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: معنای دیگر این شعر امام این بود که وصال امام به حضرت حق و لبیک گویی به خدای متعال در نیمه خرداد است که ایشان می‌گویند با دلی آرام و روحی شاد و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار به فضل خدا می‌روند.

امام جمعه قزوین گفت : این ایام سالگرد درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدعلی اکبر ابوترابی که سردار و سرور آزادان شدند را پیش رو داریم و برای ایشان و پدر بزرگوارشان و همه بزرگان و علمایی که از این بلاد به رحمت خدا رفته‌اند، علو درجات را درخواست می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

خطبه‌های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار