معاون وزیر کشور در چابهار:

حمل و نقل سواحل مکران با تکمیل ریل و ساخت بزرگراه متحول می‌شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حمل و نقل سواحل مکران با تکمیل خط آهن و ساخت بزرگراه متحول می‌شود .

حمل و نقل سواحل مکران با تکمیل ریل و ساخت بزرگراه متحول می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بازدید از طرح راه آهن چابهار- زاهدان و بندر شهید بهشتی اظهار داشت: تکمیل این ۲ پروژه ملی توسعه بندر شهید بهشتی و راه آهن چابهار- زاهدان نقش بسزایی در آبادانی این منطقه محروم دارند و باید تمامی موانع و مشکلات پیش رو را مرتفع و اعتبار لازم برای تکمیل آن‌ها اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به بازدید از بندر شهید بهشتی افزود: اقدامات انجام شده در این بندر که شرایط را برای پهلوگیری کشتی‌های ۱۰۰ هزار تنی مهیا کرده قابل تقدیر است و به گفته مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی ۲ پست اسکله کانتینری، سه پست اسکله کالای عمومی به طول هزار و ۷۰۰ متر و ایجاد تغییرات اساسی در افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی به هشت و نیم میلیون تن در سال از جمله این اقدامات است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: هدف اصلی از ساخت راه آهن چابهار- زاهدان ایجاد راهگذر ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران به شبکه ریلی سراسری، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشور‌های آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و منطقه است.

وی با بیان اینکه این مسیر ریلی برای توسعه ترانزیت کالا در محور شرق کشور اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: ۶۱۰ کیلومتر طو ل مسیر اصلی راه آهن چابهار - زاهدان به هشت قطعه تقسیم شده که از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار در ساحل دریای عمان آغاز شده و با عبور از نیکشهر، بمپور، ایرانشهر، خاش به زاهدان متصل می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در خصوص طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این بندر در یک موقعیت استراتژیک از سمت اقیانوس هند و دریای عمان، نخستین بندر ایران محسوب می‌شود و به عنوان دروازه‌ای به کریدور ترانزیت شرق به افغانستان و کشور‌های محصور در خشکی آسیای میانه قرار دارد و توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان یک بندربین المللی برای حمل و نقل کانتینر، محموله خشک و مایع از برنامه‌های مهم دولت است.

وی به تخصیص اعتبار ویژه برای رفع مشکلات حاشیه نشینی اشاره کرد و افزود: سفر به چابهار فرصت خوبی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان سرمایه گذاری در این منطقه و کمبود زیرساخت‌ها بود و امیدوارم بتوانم در مرکز کشور گامی برای آبادانی و توسعه این منطقه بر دارم.

جمالی نژاد با اشاره به حضور عاشقانه مردم چابهار باوجود گرمای زیاد در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: باید به این مردم قدرشناس نظام خدمت کرد و از هیچ کوششی برای کاهش محرومیت‌ها دریغ نکرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: پس از بازدید از شهر‌های مختلف استان مسائل و مشکلات از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و بزودی بخشی از مشکلات با تخصیص اعتبارات لازم مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/ع

سفر معاون وزیر کشور به چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار