کاهش احتمال ایجاد پوسیدگی دندان دانش آموزان ارسنجانی

با توجه به افزایش میزان پوسیدگی دندان بین دانش آموزان، طرح مقابله با پوسیدگی دندان با انجام وارنیش فلورایدتراپی بین دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان ارسنجان، اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت ارسنجان گفت: با هدف پیشگیری و کاهش پوسیدگی دندان بین دانش آموزان مقطع ابتدایی، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز شهری و روستایی شهرستان ارسنجان از خدمات وارنیش فلوراید تراپی، استفاده کردند.

ساناز اسکندری هدف از اجرای این طرح را بهبود شاخص سلامت دهان و دندان و کاهش درصد ابتلا به پوسیدگی دندان بین دانش آموزان عنوان کرد و افزود: این طرح در دو نوبت در طول سال تحصیلی، با حضور دندانپزشکان و کارکنان آموزش دیده مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح، ابتدا دندان‌ها با برس و خمیر مخصوص تمیز شده، آنگاه فلوراید یا وارنیش روی دندان‌ها مالیده می‌شود؛ با انجام این کار، مینای دندان تقویت شده و مقاومت بیشتری در برابر حمله‌های اسیدی (پوسیدگی)، ایجاد می‌شود.

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت ارسنجان همچنین از توزیع بیش از هزار و ۹۰۰ مسواک انگشتی بین کودکان شِش تا هجده ماهه شهرستان ارسنجان، خبر داد.
انتهای پیام/م

طرح مقابله با پوسیدگی دندان دانش آموزان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.