یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت حائز اهمیت نیست/ افزایش قیمت برنج ایرانی دلیل منطقی ندارد

علی زاده گفت: مهم نیست واردات در چه فصلی صورت گیرد، تنها نکته حائز اهمیت آن است که به مقدار زیاد وارد نشود.

لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت حائز اهمیت نیست/ افزایش قیمت برنج ایرانی دلیل علمی و منطقی نداردجمیل علی زاده شایق دبیر انجمن کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در واردات برنج، میزان آن است و اصلا مهم نیست که چه زمانی واردات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد شده است، افزود: بنابر آمار در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد که این امر بدان معناست که ظرفیت مان پر شده است.

به گفته علی زاده شایق، امسال نیازی به واردات برنج نداریم چرا که مطلقا کسری در این زمینه نداشتیم.

دبیر انجمن برنج ادامه داد: بنده بار‌ها اعلام کرده ام که مهم نیست واردات در چه فصلی صورت گیرد، تنها نکته حائز اهمیت آن است که به مقدار زیاد وارد نشود و برای جلوگیری از دلسردی کشاورزان، موضوع واردات در زمانی که برنج کاران در حال برداشت هستند، رسانه‌ای نشود. هر زمان که احساس کردید بازار احتیاج به برنج دارد، محصول را به بازار تزریق کنید.

وی با تاکید بر این مسئله که نیازی به واردات برنج در سال ۹۸ نیست، بیان کرد: در سال ۹۶، ۲۰۰ هزار تن و سال گذشته ۶۰۰ هزار تن از میزان واردات برنج، مازاد بر نیاز کشور بود که با توجه به تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و مصرف سالانه ۳ میلیون تن برنج، نیازی به واردات نداریم.


بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت مانعی ندارد/ واردات برنج بر مبنای نیاز داخل باید انجام شود


دبیر انجمن برنج درباره دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار بیان کرد: این مساله هیچ دلیل علمی، فنی و منطقی ندارد.

علی زاده شایق ادامه داد: در حال حاضر برنج مربوط به سال ۹۷ در بازار عرضه می‌شود که با این وجود دلیلی بر گرانی برنج تولید شده سال گذشته نیست.

وی در پایان تصریح کرد: برنج محصولی است که در یک فصل محدود تولید و از اواخر مرداد تا اواسط مهر وارد بازار می‌شود، بنابراین در شرایط فعلی برنجی که مربوط به برداشت امسال باشد، به بازار نیامده است.

انتهای پیام/

امسال نیازی به واردات برنج نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار