رئیس‌جمهور آمریکا روز به روز تنهاتر می‌شود

کنایه سنگین مرکل به ترامپ در جمع دانشجویان آمریکایی

صدراعظم آلمان در سخنرانی در دانشگاه هاروارد به طور غیرمستقیم از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.

تیکه مرکل به ترامپ: دیوارهای جهالت و کوته فکری را از بین ببر/ حقیقت را دروغ و دروغ را حقیقت جانزنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز گذشته در سخنرانی در دانشگاه هاروارد به طور غیرمستقیم سیاست ها و رویکرد جهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار داد، انتقاداتی که با تشویق حضار در این دانشگاه همراه شد.

صدراعظم آلمان در جمع دانشجویان دانشگاه هاروارد درباره خطرات ناشی از انزواطلبی و ناسیونالیسم هشدار داد و دانشجویان را ترغیب کرد هیچگاه دروغ را به جای حقیقت و حقیقت را به جای دروغ جا نزنند. مرکل بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ خواهان در پیش گرفتن صداقت در نگرش ها نسبت به دیگران شد و گفت چنین چیزی مستلزم این است که دروغ را حقیقت ندانیم و حقیقت را دروغ ندانیم. این بخش از سخنرانی صدراعظم آلمان که به نوعی انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا بود با تشویق ایستاده دانشجویان و حاضران در دانشگاه هاروارد همراه شد.

مرکل همچنین در سخنان خود بر اهمیت اقدامات چندجانبه و جهانی به جای اقدام فردی تاکید کرد. در بخش دیگری از این سخنرانی که اشاره آشکار به جنگ تجاری ترامپ با چین بود، مرکل در خصوص مناقشات تجاری و سیاست تحت عنوان حمایت از تولیدات داخلی هشدار داد و افزود این اقدامات تجارت آزاد بین المللی را به خطر می اندازد چیزی که اساس رفاه را تشکیل می دهد.

صدراعظم آلمان دانشجویان دانشگاه هاروارد را به نگریستن به دنیا از دیدگاه دیگران تشویق کرد و از آنها خواست از اتخاذ تصمیمات شتاب زده خودداری کنند. مرکل با اشاره غیرمستقیم به رویکرد معمول رئیس جمهور آمریکا گفت بهتر است همیشه، زمانی که تحت فشار برای تصمیم‌گیری هستیم، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد را دنبال نکنیم، بلکه لحظه ای تامل و سکوت کرده و صبر و تفکر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
اگه دنیام خرید جنسای آمریکایی و فروش مواد اولیه رو به آمریکا تحریم کنن میشینه سر جاش
آخرین اخبار