شناسایی ۲ میلیون فرد دارای فشار خون بالا در کشور

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون در کشور، دو میلیون فرد دارای فشار خون بالا شناسایی و تحت درمان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان در حاشیه مراسم افتتاح اولین بخش پیوند کلیه در اردبیل گفت: انتظار داریم در این طرح ۲۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال کشور غربالگری شوند.

وی تاکید کرد که طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به مدت سه هفته در سراسر کشور اجرا و تمام افراد بالای ۳۰ سال جامعه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه برخی از افراد جامعه دارای فشار خون بالا بوده اما از بیماری خود خبر ندارند، تصریح کرد: فشار خون بالا عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی است.

وی در این خصوص با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار کلیوی در کشور دیالیز می‌شوند، ادامه داد: هشت هزار و ۶۰۰ بیمار نیز در نوبت پیوند کلیه هستند.

حریرچی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه برای اولین بار در استان گفت: با راه اندازی این مرکز شاهد کاهش بیماران دیالیزی و اعزام بیمار از استان اردبیل به سایر استان‌ها خواهیم بود.

وی در عین حال از رشد شاخص تعداد پیوند در کشور خبر داد و بیان داشت: شاخص تعداد پیوند به ازا یک میلیون نفر طی یک سال گذشته از ۱۴ به ۱۷.۳ درصد افزایش یافته که نسبت به کشورهای دیگر دنیا پیشرفت قابل توجهی است.

معاون وزیر بهداشت و درمان همچنین از تلاش برای افتتاح بخش‌های پیوند مغز استخوان و کبد در استان اردبیل و در آینده خبر داد.

انتهای پیام/ع

دیالیز بیش از ۳۲ هزار بیمار کلیوی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.