انتخاب برتر دانشگاه تبریز در جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز از سوی بنیاد ملی نخبگان و مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برترین پایگاه کشور در جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه اخیرا از سوی مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان پایگاه برتر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور انتخاب شده است، گفت:بر اساس ارزیابی و رتبه بندی سال ۹۷ بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دانشگاه تبریز با کسب نمره بیش از ۹۳ رتبه هشتم را در جمع پایگاه‌های فعال در جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور بدست آورده است.

به گفته وی در همین راستا دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، ستاد نانو، موسسه بین‌المللی توسعه دانش فردای ایرانیان، دانشگاه الزهرا، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تبریز، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و پژوهشگاه رویان به ترتیب رتبه ۱ تا ۱۰ را در ارزیابی پایگاه‌ها در سال ۱۳۹۷ کسب کرده‌اند.

ایجاد پل ارتباطی میان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با همتایان داخلی به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور از اهداف «طرح همکاری با متخصصان و کار آفرینان ایرانی خارج از کشور» اعلام شده که آذر ماه ۱۳۹۲ با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان کلید خورده است.

بر اساس اعلام مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم اکنون برنامه یاد شده با همکاری بیش از ۹۰ دانشگاه، پژوهشگاه، پارک فناوری، مراکز رشد و نوآوری و شرکت دانش بنیان منتخب کشور در حال اجرا بوده و طی ۴ سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در قالب این برنامه به کشور بازگشته و شروع بکار نموده اند.

همچنین در این مدت بیش از ۸۰ کسب و کار نوپا با حمایت پارک‌های فناوری و مراکز نوآوری در کشور راه اندازی گردیده است که باعث اشتغال بیش از ۲۴۰۰ نفر به طور مستقیم شده است

یادآور می‌شود: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

انتهای پیام/ش

رتبه برتر دانشگاه تبریز در جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.