دبیر انجمن وارد کنندگان برنج در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پیش بینی واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال/قیمت هر کیلو برنج پاکستانی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان

پیش بینی واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال/قیمت هر کیلو برنج پاکستانی ۸ هزار و ۲۰۰ تومانکشاورز گفت: با افزایش قیمت برنج ایرانی و ازدیاد تقاضا برای برنج خارجی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد شود.


مسیح کشاورز دبیر انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار برنج اظهار کرد: با توجه به مشکلات تبادلات ارزی، انحصار واردات برنج از هند همچنان ادامه دارد که این امر در کنار کمبود برنج ناشی از پایان فصل در هندوستان منجر به افزایش قیمت جهانی شده است.

وی افزود: با وجود آنکه واردکنندگان در حال تلاشند تا برنج‌های وارداتی را با نرخ‌های قبلی خریداری کنند، بنابراین مقاومت واردکنندگان یا شکسته شدن انحصار و واردات از کشور‌های پاکستان و تایلند تنها راه حل جلوگیری از خرید برنج با نرخ‌های بالاتر از هندوستان است.

کشاورز از افزایش ۱۰ درصدی برنج هندی از سوی تجار هند خبر داد و گفت: واردکنندگان در تلاشند تا برنج هندی را با کمترین تغییرات در بازار عرضه کنند.


بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت مانعی ندارد/ واردات برنج بر مبنای نیاز داخل باید انجام شود


دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: هم اکنون با کشور‌های تایلند و پاکستان در حال مذاکره هستیم تا با کمترین هزینه، پول خرید برنج را به این کشور‌ها بفرستیم.

وی درباره آخرین وضعیت واردات برنج گفت: براساس آمار ۲ ماهه گمرک، ۳۷۰ هزار تن برنج وارد کشور شده است که با توجه به لغو ممنوعیت واردات، دیگر مجبور نیستیم با هر قیمتی از هندی‌ها اقدام به خرید برنج کنیم.

کشاورز قیمت هر کیلو برنج هندی در مبادی وارداتی را ۷ هزار و برنج پاکستانی را ۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو برنج هندی با نرخ ۸ هزار و پاکستانی با نرخ ۸ هزار و ۲۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با احتساب سرانه مصرف، میزان تولید داخل، افزایش قیمت برنج ایرانی و ازدیاد تقاضا برای خرید برنج خارجی پیش بینی می‌شود که تا پایان سال یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج وارد شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان از منتفی شدن قاچاق برنج به داخل کشور خبر داد و گفت: سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز، قاچاق برنج به داخل کشور متوقف و میزان واردات به طور خالص مشخص شد.

انتهای پیام/

قاچاق برنج منتفی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
اسم سال رو گذاشتن حمایت از تولید ملی با خرجی که به برنج مکنیم در برابر قیمت اش بالای
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
من تو شمال زندگی میکنم و شاهد هستم که کشاورز بیچاره با چه هزینه ای داره برنج تولید میکنه تمام هزینه ها چند برابر شدن شما چه میدونین برای برنج چه زحمت و خرجی باید کرد در حال حاضر هم که فصل برداشت برنج هستش اینجا برنج رو هر کیلو 15 تومان از ما میخرن اونم طارم اصل نه اونایی که شما می خرید که تمام گرفتاری ما دست همین دلال هستش که قیمت رو از کشاورز مفت میخره دو برابر به شما میفروشه اونم تازه خالص نیستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
کود گران,سم گران،کارگر گران ،در نتیجه برنج ایرانی گران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
عجب قیمتی داره برنج پاکستانی ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
واقعا که انگار گل میخوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
برنج خارجی خطرناکه بابا کلی سم میزن و خیلی هاش هم ترا ریخته است خطریه از اینور میای برنج خارجی بخری صرفه جویی کنی از اونور باید چندین برابر خرج دوا دکتر و ... کنی... برنج خارجی رو برای نگهداری بلند مدت سموم خطرناک سرطان زا استفاده میکنن نکنید این کارو با مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
این واردات هم از اون کار های بی برنامه است که قطعا بلاشک بلاشک با شکست مواجه میشه... به جای حمایت از کالای باکیفت از پراید بی کیفیت حمایت کنید تا روز به روز اوضاع بدتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
تاب و توان
۱۹:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
من موندم چطور ظرف دو سه سال همچی ده برابر شده و ما هنوز رنده ایم!برنج دو سه تومنی الان شدن بیست تومن ،این برنج سرطان زای خارجی که بیشتر شبیه پلاستیکه تا برنج شده هشت تومن!!
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۸:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ی کاری کنید برنج ایرانی قیمتش بیاد پایین
نمیگم بهترین نوعش
ی کاری کنید قیمت برنج ایرانی درجه ۲ یا درجه سه اش پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
اگر دولت برنج وارد نکند قیمت برنج داخلی سر به فلک می کشد جای تعجب است این محصول از آن ور دنیا وارد میشود وقیمتی زیر 8000 دارد آنوقت درداخل بهره بزداران ودلالان نهایت سو استفاده را با غذای مردم می نمایند پس بهترین راه فعلا واردات است تا قیمتها تعدیع شود
France
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
با این مدیریت بی برنامه یعنی نابودی برنجکاران داخلی،(برنج ایرانی بهترین برنج دنیاست)
Germany
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
باید گوشت و برنج و اقلام اساسی تا اطلاع ثانوی آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
بازار رو رها میکنن تا دلالان هر کاری میخوان بکنن و قیمت برنج رو ببرن هوا (80 درصد!)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
من خودم برنج فروشم و برنج پاکستانی رو به قیمت ۱۰/۰۰۰ تومان میخرم
چجور قیمت رو ۸۲۰۰ اعلام میکنن ایشون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
برنج هندی نه طعم نه بو ؛وقتی خودمون بهترین و خوشمزه ترین برنج رو داریم جرا باید برنج هندی بخوریم قیمت برنج ایرانی رو بیارید پایین
Germany
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
محاله بیارن پایین،دست تولید گران خارجی درد نکنه و الا ما ایرانی ها حسرت به همه چیز میشیم.
آخرین اخبار