«همکاری» تنها گزینه حل مناقشه تجاری چین و آمریکا

مقامات پکن در بیانیه‌ای اعلام کردند برای حل مناقشه تجاری که چین و آمریکا مدت‌ها درگیر آن شده‌اند «همکاری» تنها گزینه درست است.

پکن: همکاری تنها گزینه درست حل مناقشه تجاری چین و آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت چین در بیانیه‌ای «همکاری» را به عنوان تنها گزینه درست برای حل مناقشه تجاری میان پکن و واشنگتن پیشنهاد کرد و هشدار داد مقابله سبب آسیب‌زدن به هر دو طرف خواهد شد.

در بیانیه دولت چین آمده است: «هر دو طرف از تنشی که میان آمریکا و چین به وجود آمده است، رنج خواهند برد و همکاری تنها گزینه درست است. طرف چینی آماده است تناقضات و اختلافات موجود تجاری را از طریق همکاری حل و فصل کند و منافع همکاری دوجانبه را بهبود بخشد».

مناقشه تجاری میان پکن و واشنگتن پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی تصمیم گرفت به منظور جبران کسری تجاری آمریکا، تعرفه‌های اعمالی بر بیش از ۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. آخرین ضربه زمانی از سوی واشنگتن وارد شد که در ماه مه ترامپ تصمیم گرفت ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی مشمول اعمال تعرفه ۲۵ درصدی شوند. چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد تعرفه‌ ۶۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا را از اول ژوئن افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار