بی پولی، کاراته، اصفهان!

رئیس هیئت کاراته استان اصفهان گفت: بودجه ای برای هیئت کاراته اصفهان در نظر گرفته نمی شود؛ این هیئت مجبور است کسری بودجه خود را از محل برگزاری مسابقات، گرفتن حامی مالی و یا فروش احکام ورزشی تامین کند.

علی دوانیان سرپرست موقت هیئت کاراته استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: بودجه‌ای برای فعالیت‌های هیئت کاراته در نظر گرفته نمی‌شود از طرف دیگر با تصویب ردیفی به منظور تخصیص به این هیئت، تنها مقدار کمی از آن پرداخت می‌شود بنابراین هیئت کاراته اصفهان مجبور است کسری بودجه خود را از محل برگزاری مسابقات، گرفتن حامی مالی و یا فروش احکام ورزشی تامین کند.

وی با اشاره به نگاه غلط متولیان ورزش به هیئت‌های ورزشی، اذعان کرد: هیئت‌های ورزشی در نگاه مسئولین همچون سازمان‌های مردم نهاد هستند بنابراین بودجه خاصی از نهاد‌های ذی ربط دریافت نکرده و این سرمنشا بسیاری از مشکلات مالی شده اشت.

سرپرست موقت هیئت کاراته استان اصفهان اعلام کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این است اسکالته مدرس جهانی داوری و رئیس کمیته داوری جهانی کاراته به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی داوری به اصفهان بیاید؛ در این دوره‌ها بیش از ۸۰۰ داور کاراته از سراسر ایران در اصفهان گرد هم خواهند آمد.

وی با اشاره به ناکامی کاراته کاران اصفهانی در راهیابی به رده‌های جوانان و نوجوانان جهانی، تصریح کرد: سال گذشته یک تیم ۵ نفره اصفهانی به منظور شرکت در رده نوجوانان مسابقات جهانی آماده بودند، اما با به کار گیری قانون بازنشستگی و برکناری رئیس فدراسیون وقت کاراته این اعزام متوقف شد؛ با استقرار رئیس جدید فدراسیون کاراته کمبود بودجه منجر به بازماندن دو نفر از کاراته کاران اصفهانی از اعزام به این مسابقات شد.

دوانیان افزود: همچنین در جریان برگزاری مسابقات کارگران جهان نیز دو ورزشکار دیگر به علت عدم وجود بودجه کافی از اعزام به این دوره محروم شدند این در حالی است که مربی تیم زیر نظر وزارت ورزش دست مزد یک میلیاردی دریافت می‌کند از دیگر سو فدراسیون‌های والیبال و فوتبال هزینه‌های هنگفتی را خرج می‌کند.
وی در ادامه بیان کرد: این گونه تبعیض‌ها بدون شک منجر به بروز نا امیدی و سرخوردگی روحی ورزشکاران کاراته کار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به معضلات ناشی از کمبود بودجه در هیئت کاراته اصفهان، گفت: با تمام مشکلات یکی از بزرگترین رویداد‌های کاراته در اصفهان در حال برگزاری است؛ این رویداد شامل برگزاری اردوی مشترک نوجوانان و جوانان در قالب مسابقات مولای عرشیان بانوی قدسیان می‌باشد؛ در جریان این مسابقات به علت عدم وجود بودجه مناسب رده‌های نوجوانان و جوانان ناموفق ظاهر شدند، اما بانوان با همتی جدی‌تر و شرایط بهتر در این لیگ حضور پیدا کرده اند.


انتهای پیام/م
 

فعالیت های هیئت کاراته استان اصفهان

برچسب ها: اخبارورزشی ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار