۱۷۵ نقطه پرتنش سیل در خراسان شمالی شناسایی شد

با بررسی‌های انجام شده در سیلاب‌های اخیر، ۱۷۵ نقطه پرتنش و سیل گیر در این استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدعقیل مرتضوی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: نقاط پرتنش و سیل گیر در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی، پل‌ها و یا مناطق روستایی شناسایی شده و اطلاعات آن در اختیار فرمانداران قرار داده شده است.

مرتضوی افزود: رفع نقاط پرتنش و حادثه خیز در مسیل‌ها و رودخانه‌ها به لحاظ سیل، در خارج از محدوده‌های شهری بر عهده این شرکت است، اما سایر دستگاه‌ها هم بسته به تکالیف نسبت به رفع این معضل اقدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای برای کاهش مخاطرات سیل، نسبت به لایروبی و بازگشایی ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌ها اقدام کرده است، اما تکمیل این اقدام نیاز به اعتبار دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: لایروبی هر کیلومتر از رودخانه‌های استان ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

سیل در ۱۹ رودخانه خراسان شمالی
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هم گفت: امسال در ۱۹ رودخانه استان، سیل گزارش شده است که بیشترین میزان دبی سیل در پل قلندرتپه رودخانه اترک با میزان ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه بوده است.

وحید واسطه افزود: سیلاب در رودخانه چندیر هم در هر ثانیه ۱۵۰ مترمکعب دبی داشته و رودخانه شاه جوب هم در محل پل غیرهم سطح در هر ثانیه ۱۵۰ مترمکعب سیلاب را عبور داده است.

وی افزود: پل‌هایی که در محدوده باباامان، محل تقاطع با رودخانه است باید توان عبور سیل به میزان دست کم ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه را داشته باشند، اما این پل توان پاسخ به این میزان دبی آب را ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: بخشی از پل‌ها در مسیر جاده‌ها ایجاد شده است که باید بازنگری شود تا خودرو‌های عبوری، در زمان سیلاب با مشکل آبگرفتگی و پس زدگی سیل روبه رو نشوند.

جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی، سبب بسته شدن راه‌های روستایی شده و تردد در این محور‌ها را قطع می‌کند که این امر سبب گلایه روستاییان شده است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام / م

۱۷۵ نقطه پرتنش سیل در خراسان شمالی شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.