وجود بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی موقوفه در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی موقوفه از دوره ابتدایی تا آموزش عالی در استان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در همایش وقف و رسانه گفت: در گلستان بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی موقوفه از دوره ابتدایی تا آموزش عالی وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و رسانه‌ها علاوه بر ترویج این فرهنگ می‌توانند در جهت‌دهی نیت واقفان نیز نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: امروز سازمان اوقاف و امورخیریه بیش از ۱۸۰ هزار موقوفه و یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه را در کشور مدیریت می‌کند و بیش از ۸۵۰ نوع نیت واقفان نیز در سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان با بیان اینکه وقف سبب جاودانگی انسان‌ها می‌شود، گفت: وقف، حرکتی ماندگار در تاریخ است که انسان را از خاک به افلاک می‌رساند و میل به جاودانگی و فناناپذیری در همه انسان‌ها وجود دارد و وقف یکی از مسیر‌های جاودانه شدن است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر وقف با کارکرد‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، نوع دوستانه، آموزشی و ... افزایش یافته است، اما هنوز در زمینه‌های دانش بنیان، کشاورزی، سلامت و درمان، آموزشی و ... به وقف‌های جدید نیاز داریم.

سلیمانی‌فرد افزود: این سنت حسنه از اجتماع ثروت در کانون‌های زر و زور پیشگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد کانون‌های ثروت شکل بگیرد و در مقابل بخشی از مردم در رنج و فقر باشند.

انتهای پیام/م
 
 

بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی موقوفه در گلستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.