گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

وقتی از گران‌ترین خودور‌های دنیا صحبت می‌کنیم با فهرستی از خودرو‌های کلاسیک و کلکسیونی روبرو می‌شویم که همچنان توانسته‌اند جای خود را در میان دل عاشقان خودرو حفظ کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گران‌ترین خودور‌های دنیا را جدیدترین خودور‌ها تشکیل نمی‌دهند و وقتی از گران‌ترین خودور‌های دنیا صحبت می‌کنیم با فهرستی از خودرو‌های کلاسیک و کلکسیونی روبرو می‌شویم که به‌رغم اینکه سال‌ها است از تولید آن‌ها می‌گذرد، اما همچنان توانسته‌اند جای خود را در میان دل عاشقان خودرو حفظ کنند و به همین دلیل نیز قیمت‌های گزافی دارند.

سلاطین خودروساز سالانه میلیون‌ها دستگاه خودروی رنگ و وارنگ روانه بازار می‌کنند که هر کدام از این خودرو‌ها امکانات و قیمت متفاوتی دارد و بیشتر آن‌ها برای استفاده‌های روزانه ساخته شده‌اند. از طرف دیگر خودرو‌های لاچکری و گران‌قیمتی نیز هر سال روانه بازار می‌شوند که به لحاظ امکانات داخلی و سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

به همین دلیل نیز علاقه‌مندان خودرو تمایل دارند تا با گران‌ترین خودرو‌های دنیا آشنا شوند. اما جالب اینجاست که بر خلاف انتظار، گران‌ترین خودور‌های دنیا را جدیدترین خودور‌ها تشکیل نمی‌دهند و وقتی از گران‌ترین خودور‌های دنیا صحبت می‌کنیم با فهرستی از خودرو‌های کلاسیک و کلکسیونی روبرو می‌شویم که به‌رغم اینکه سال‌ها است از تولید آن‌ها می‌گذرد، اما همچنان توانسته‌اند جای خود را در میان دل عاشقان خودرو حفظ کنند و به همین دلیل نیز قیمت‌های گزافی دارند.

با این حساب برای پیدا کردن گران‌ترین خودرو‌های دنیا به جای اینکه به وب‌سایت‌های برترین سازنده‌های دنیا سری بزنیم و ببینیم این شرکت‌ها چه خودرو‌های جدیدی عرضه کرده‌اند. باید به دنبال حراجی‌های خودرو‌های لوکس و آنتیک باشیم و ببنیم در این حراجی‌ها چه خودرو‌هایی معامله می‌شوند. تجربه نشان داده است نایاب بودن یک خودرو در کنار خاطره‌های خوشی که از آن خودرو باقی‌مانده است. (مانند جایزه‌هایی که یک خودروی به‌خصوص در مسابقه‌های اتومبیل‌رانی از آن خود کرده) و مقدار هزینه‌ای که یک خریدار برای آن خودرو حاضر است خرج کند به‌عنوان فاکتور‌های اصلی در قیمت‌گذاری خودور‌های لوکس و آنتیک در نظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید: گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های دنیا


خودرو‌های آنتیک و کلکسیونی که حتی از تابلو‌های نقاشی و هنر‌های دستی نیز طرفداران بیشتری دارند در حراجی‌های معتبر با قیمت‌هایی نجومی به فروش می‌رسند و به همین دلیل نیز در ادامه با هم نگاهی به فهرستی از گران‌ترین خودور‌های دنیا خواهیم داشت.

فراری ۲۵۰ جی. تی اس. دبلیو. بی کالیفرنیا اسپایدر مدل ۱۹۶۱، با قیمتی برابر با ۱۸.۵ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

شاید باورش برای شما سخت باشد، اما جالب است بدانید این فراری ۱۸.۵ میلیون دلاری مدتی در گاراژی به حال خودش رها شده بود و کسی به اهمیت این خودرو توجه نمی‌کرد. قضیه از این قرار است که یکی از اشراف‌زاده‌های فرانسوی با نام راجر بایلون (Roger Baillon)، زمین وسیعی را خریداری می‌کند. در حین خرید این زمین به او گفته می‌شود که چند دستگاه خودروی قدیمی در این مزرعه قرار دارد که قرار بود این خودرو‌ها به همراه مزرعه تخریب شود و امارت جدیدی در این مکان بنا گردد.

راجر بایلون در کمال تعجب در این مزرعه چیزی نزدیک به ۱۰۰ دستگاه خودروی قدیمی و نایاب پیدا می‌کند و ابتدا تصمیم می‌گیرد این خودرو‌ها را به کلکسیون شخصی‌اش اضافه کند. در نهایت نیز۵۹ دستگاه از این خودرو‌ها سر از حراجی‌های خودرو در می‌آورند. یکی از این خودرو‌ها نیز فراری ۲۵۰ جی. تی اس. دبیلو. بی کالیفرنیا اسپایدر مدل ۱۹۶۱ (Ferrari ۲۵۰ GT SWB California Spider) بود که با قیمت گزاف ۱۸.۵ میلیون دلار در حراجی به‌فروش رسید. فراری تنها ۳۷ دستگاه از این خودرو روانه بازار کرد و خودرویی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ فنی کاملاً صحیح و سالم بود و به همین دلیل نیز به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین فراری‌های دنیا شناخته می‌شود.

آلفا رومئو ۸. سی ۲۹۰۰. بی لانگو اسپایدر مدل ۱۹۳۹، با قیمتی برابر با ۱۹.۸ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

این خودرو یکی از اشرافی‌ترین خودرو‌های برند آلفا رومئو است گفته می‌شود که آلفا رومئو تنها هفت دستگاه از این خودرو تولید کرده و یکی از این ۷ خودرو در زمان جنگ جهانی دوم به آرژانتین برده می‌شود. از قرار معلوم سرنوشت برنامه‌های دیگری برای آلفا رومئو ۸. سی ۲۹۰۰. بی لانگو اسپایدر در نظر داشت چرا که تمام قسمت‌های این خودرو در آرژانتین از هم باز می‌شود و مدت‌ها طول می‌کشد تا این خودوری کلکسیونی دوباره سرهم شود. در نهایت این خودروی آنتیک در سال ۲۰۱۶ سر از حراجی در می‌آورد و با قیمت ۱۹.۸ میلیون دلار به فروش می‌رسد.

بوگاتی رویال کِلنر کوپه مدل ۱۹۳۱، با قیمتی برابر با ۲۰.۶ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

قیمت واقعی این خودرو دقیقاً ۲۰.۶ میلیون دلار برآورد شده، اما از قرار معلوم تنها با قیمت ۹.۸ میلیون دلار به فروش رفته است. قضیه از این قرار است که یک نفر در سال ۱۹۸۷ و حدود ۳۰ سال پیش این خودرو را با قیمت ۹.۸ میلیون دلار خریداری کرد و با احتساب تورمی که در این ۳۰ سال برای دلار آمریکا اعمال شده است این خودرو در حال حاضر چیزی نزدیک به ۲۰.۶ میلون دلار قیمت دارد.

ناگفته نماند که در چند دهه اخیر خریداران زیادی برای بوگاتی رویال کلنر کوپه مدل ۱۹۳۱ (Bugatti Royale Kellner Coupe) پیدا شده و با این حساب احتمال اینکه در آینده این خودرو با قیمت بیشتری قیمت‌گذاری شود نیز بسیار است.

بوگاتی رویال کلنر کوپه نماد بارز اشرافیت و کلاس است و طراحی قدیمی و انتیک این خودرو در اولین نگاه هوش از سر کلکسیون‌داران خودرو می‌برد. این خودرو ممکن است قدیمی باشد، اما به لحاظ طراحی ظرافت‌های زیادی دارد و در زمان خودش یکی از اشرافی‌ترین خودرو‌ها به‌حساب می‌آمد و قبل از جنگ جهانی نیز در میان خودرو‌های همرده به عنوان خودرویی گران‌قیمت و لاکچری شناخته می‌شد.

جگوار دی. تایپ مدل ۱۹۵۵، قیمتی برابر با ۲۱.۸ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

علاقه‌مندان قدیمی و دوآتشه مسابقات اتوموبیل‌رانی به‌خوبی با جگوار دی. تایپ مدل ۱۹۵۵ آشنا هستند و می‌دانند که این خودرو در زمان خودش برو و بیایی داشت و یکی از بهترین اتوموبیل‌ها در پیست مسابقه بود. به لطف تمهیداتی که جگوار برای این خودرو در نظر گرفت، جگوار دی. تایپ (Jaguar D-Type) مدل ۱۹۵۵ توانست در مسابقات له‌مان سال‌های ۱۹۵۵، ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ مقام اول را از آن خود کند. این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعته له‌مان در سال ۱۹۵۶ نیز اول شد و توانست تیم استون‌مارتین را که در آن زمان یکی از بهترین تیم‌های اتوموبیل‌رانی بود را پشت‌سر بگذارد.

خودروی جگواری که از آن صحبت می‌کنیم نزدیک به ۴۰۰۰ هزار کلیومتر مسافت را پشت‌سر گذاشته و میانگین سرعت این خودرو نزدیک به ۱۶۸ کیلومتر در ساعت برآورد شده است. جالب است بدانید به‌رغم اینکه چیزی بیشتر از ۶۰ سال از ساخت این خودرو می‌گذرد، از خودرویی صحبت می‌کنیم که به لحاظ فنی کاملاً سالم و سلامت است و هنوز هم همانند دوران خوش‌گذشته جاده‌ها را پشت‌سر می‌گذارد.

جگوار دی. تایپ دقیقاً با قیمت ۱۹.۸ میلیون دلار به مشتری فروخته شد و حراجی که این خودرو را به‌حراج گذاشته بود مبلغ ۲ میلیون دلار کارمزد دریافت کرد تا قیمت این خودرو دقیقاً ۲۱.۸ میلیون دلار شود.

فراری ۲۷۵ جی. تی. بی سی اسپشیال مدل ۱۹۶۴، قیمتی برابر با ۲۶.۴ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

از خودرویی صحبت می‌کنیم که همانند قالی کرمان، به هر اندازه که سال‌های بیشتری را سپری می‌کند، شاهد افزایش قیمت آن هستیم. دلیل این امر هم کاملاً روشن است چرا که فراری ۲۷۵ جی. تی. بی سی اسپشیال (Ferrari ۲۷۵ GTB/C Speciale) یکی از منحصربه‌فردترین خودرو‌های دنیا است و با دست ساخته شده، از طرف دیگر تنها ۳ دستگاه از این خودرو توسط فراری تولید شده و ۲ دستگاه دیگر از این خودرو فراری بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها به فروش برسند.

این موارد دست به دست هم داد تا این خودرو دائم شاهد افزایش قیمت باشد. جالب اینجاست کسی که این خودروی کلکسیونی را خریده نه تنها عاشق خودرو بوده است بلکه از قرار معلوم تاجر خوبی نیز هست. چرا که با توجه به نایاب بودن این فراری پیش‌بینی می‌شود در ده سال آینده قیمت آن به‌راحتی چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار شود.

فراری ۲۷۵ جی. تی. بی اس. ان. آ. آر. تی اسپایدر مدل ۱۹۶۷، با قیمتی معادل ۲۷.۵ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

در این قسمت به نیمه راه فهرست گران‌ترین خودرو‌های دنیا رسیدیم و یک بار دیگر شاهد حضور نام فراری هستیم. این خودرو نیز سفارشی و به تعداد محدود ساخته شده و به همین دلیل نیز قیمت آن هر سال افزایش پیدا می‌کند. داستان ساخت این خودرو نیز در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسد و اگر نگاهی به نام فراری ۲۷۵ جی. تی. بی اس. ان. آ. ار. تی اسپایدر (Ferrari ۲۷۵ GTB/۴*S N.A.R.T. Spider) داشته باشید متوجه عبارت اختصاری N.A.R.T خواهید شد این اختصار به‌معنای تیم مسابقه آمریکای شمالی (North American Racing Team) است و از خودرویی صحبت می‌کنیم که انحصارا توسط لوییجی چینِتی (Luigi Chinetti) به فراری سفارش داده شد.

در ابتدا قرار بود فراری تعداد ۲۵ دستگاه از این خودرو برای چینتی تولید کند، اما این خودرو به رغم انتظاری که می‌رفت، مورد توجه قرار نگرفت و در نهایت ۱۰ دستگاه بیشتر از آن تولید نشد که ۸ دستگاه از این خودرو‌ها به لوییجی فروخته شد. این خودرو‌ها با قیمتی بین ۸۰۰۰ تا ۱۴،۵۰۰ دلار به فروش رسید. در همان زمان خودروی فراری اسپایدر ان. آ. آر. تی، استیو مک‌کویین نیز تصادف شدیدی کرد و این قضیه نیز باعث افزایش شهرت این خودروی کلکسیونی شد.

سرتان را به درد نیاوریم چرا که در نهایت فردی با نام ادی مالک یک دستگاه از این خودروی نایاب شد و از قرار معلوم علاقه‌ای به فروش این خودرو هم نداشت. جالب اینجاست که رالف لورن، سال‌ها پیش برای خرید این خودروی نایابِ فراری سری به محل زندگی فروشنده این خودرو زد و به‌رغم تلاش و اصرار زیاد نتوانست ادی را به فروش این خودرو تشویق کند. در نهایت در سال ۲۰۰۷ ادی از دنیا رفت و پسرش این خودرو را در حراجی با قیمت ۲۷.۵ میلیون دلار به فروش رساند و پول خوبی به جیب زد.

فراری ۲۹۰ ام. ام. مدل ۱۹۵۶، قیمتی معادل با ۲۸ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

خوان مانوئل فانجیو (Juan Manuel Fangio)، نام شناخته شده‌ای برای علاقه‌مندان مسابقات فرمول‌وان به‌حساب می‌آید و بسیاری از کارشناسان این مسابقات، فانجیو را بهترین راننده تمام دوران می‌دانند. خوان مانوئل فانجیو به اندازه‌ای شهرت و محبوبیت داشت که فراری ۲۹۰ ام. ام (Ferrari ۲۹۰ MM) برای این راننده اسطوره‌ای ساخته شد و از خودرویی بسیار کمیاب صحبت می‌کنیم که تنها ۴ دستگاه از آن تولید شده است.

فراری ۲۹۰ ام. ام یکی از بهترین خودرو‌های مسابقه‌ای شناخته می‌شد و در طول دورانی که در مسابقات شرکت داده می‌شد هرگز تصادف نکرد. این خودرو در نهایت بازنشسته شد و به‌جمع خودرو‌های کلکسیونی پیوست. در دسامبر سال ۲۰۱۵ فراری ۲۹۰ ام. ام. مدل ۱۹۵۶ در یک حراجی با قیمت گزاف ۲۸ میلیون دلار به فروش رسید.

مرسدس‌بنز دبلیو ۱۹۶ مدل ۱۹۵۴، قیمتی برابر با ۲۹.۶ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

خودرو‌های ساخت دست مرسدس‌بنز به‌عنوان گران‌ترین خودرو‌های دنیا شناخته می‌شوند، اما اگر فکر می‌کنید مدل‌های جدید این خودرو در فهرست گران‌ترین خودرو‌های دنیا قرار گرفته‌اند سخت در اشتباهید چرا که گران‌ترین مرسدس‌بنز دنیا، یک خودروی مدل دبلیو ۱۹۶ (Mercedes-Benz W ۱۹۶) محصول سال ۱۹۵۴ است.

این خودرو قسمتی از تاریخ باشکوه مرسدس‌بنز به‌حساب می‌آید و کسی که مالک آن باشد همانند آن است که قسمتی از این تاریخچه باشکوه را از آن خود کرده باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ با مبلغ گزاف ۲۹.۶ میلیون دلار معامله شد و در همان زمان توانست لقب یکی از گران‌ترین خودرو‌های دنیا را از آن خود کند.

خودروی مرسدس‌بنزی که از آن صحبت می‌کنیم به خوان مانوئل فانجیو سواری داده است و در سال ۱۹۵۴ این خودرو از تعداد ۱۲ مسابقه، ۹ مسابقه را برنده شد. در کنار تمامی این موارد به لحاظ نایاب بودن با یکی از نایاب‌ترین مرسدس‌های دنیا سر و کار داریم که تنها از آن ۱۰ دستگاه ساخته شده است. افتخارات مرسدس‌بنز دبلیو ۱۹۶ به همین‌جا ختم نمی‌شود و این خودرو در دوران اوج خود به‌عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شد.

فراری ۳۳۵ اس، با قیمت ۳۵.۷ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

کارشناسان طراحی خودرو، فراری ۳۳۵ اس (Ferrar ۳۳۵ S) را یکی از زیباترین خودرو‌های دنیا به لحاظ طراحی و زیباشناختی می‌شناسند و همین امر هم باعث شده تا این خودرو به لحاظ قیمت در رتبه دومین خودروی گران‌قیمت دنیا قرار گیرد. این خودرو بسیار نایاب است و فراری تنها ۴ دستگاه فراری ۳۳۵ اس ساخته شده و خودرویی که از آن صحبت می‌کنیم نزدیک به ۴۰ سال در اختیار یک کلکسیون‌دار بسیار ثروتمند فرانسوی قرار داشت.

این خودرو برای مسابقات ساخته شده و راندن آن در جاده‌ها غیرمجاز است، اما با توجه به قیمت گزاف و هزینه نگهداری که دارد بعید به نظر برسد مالک این فراری ۳۳۵ اس، هوس راندن این خودروی میلیون‌دلاری در جاده‌ها به سرش بزند. در این قسمت خبر خوشی برای هواداران فوتبال داریم چرا که مالک این فراری کلکسیونی کسی نیست به‌غیر از لیونل مسی معروف و افسانه‌ای!

فراری ۲۵۰ جی. تی. اُو مدل ۱۹۶۲، با قیمت ۳۸.۱ میلیون دلار

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا که قیمت‌هایی نجومی دارند + تصاویر

با مطالعه این فهرست می‌توان گفت که گران‌قیمت‌ترین خودرو‌های جهان در قبضه فراری است و گران‌ترین این خودرو‌ها نیز یک فراری ۲۵۰ جی. تی. اُو (Ferrari ۲۵۰ GTO) مدل ۱۹۶۲ است که تاریخچه‌ای جالب و جذاب دارد.

این خودرو دقیقاً نوزدهمین دستگاه فراری ۲۵۰ جی. تی. اُ است که به صورت کاملاً اختصاصی برای مسابقات تور دو فرانس سال ۱۹۶۲ طراحی شده بود. جو اشلِسر (Jo Schlesser) راننده فرانسوی این فراری افسانه‌ای بود و توانست در این مسابقات به مقام دوم برسد. در همان سال هنری اُریِل (Henri Orieller)، دیگر راننده اسطوره‌ای دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی پشت این فراری نشست و تصادف سختی کرد و جانش را در این تصادف از دست داد.


بیشتر بخوانید: تصادف با خودروی گران‌قیمت چقدر خرج دارد؟


خودروی فراری ۲۵۰ جی. تی. اُ که از آن صحبت می‌کنیم در این تصادف آسیب‌های زیادی دید، اما عمرش به دنیا بود و توسط فابریتزیو ویولاتی (Fabrizio Violati)، خریداری شد و تمام قسمت‌های آسیب‌دیده این خودرو کاملاً تعمیر شد. این فراری افسانه‌ای به مدت ۴۹ سال در کلکسیون شخصی ویولاتی قرار داشت و هر از گاهی در مراسم‌های مختلف اتومبیل‌رانی در اروپا به نمایش گذاشته می‌شد. حتی گاهی اوقات از این خودرو به صورت نمادین در مسابقات نیز استفاده شد.

جالب اینجاست که انتظار می‌رفت این خودرو به دلیل تصادف سختی که در سال ۱۹۶۲ داشت قیمتی کمتر از دیگر فراری‌های کلکسیونی داشته باشد، اما این تصادف باعث افزایش قیمت فراری ۲۵۰ جی. تی. اُو شد. در نهایت فابریتزیو ویولاتی در سال ۲۰۱۰ دار فانی را وداع گفت و ورثه‌اش تصمیم به فروش کلکسیون خودرو‌های وی گرفتند. در نتیجه این خودرو‌ها که فراری ۲۵۰ جی. تی‌اُ نیز در میان آن‌ها حضور داشت در مجموع به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به‌فروش رسید.

داستان فراری ۲۵۰ جی. تی. او به همین‌جا ختم نشد و در سال ۲۰۱۴ این خودرو با قیمت گزاف ۳۸.۱ میلیون دلار فروخته شد تا لقب گران‌ترین خودروی دنیا را از آن خود کند.

جالب است بدانید آماری که برای شما گفتیم، آمار رسمی گران‌ترین خودرو‌های دنیا است و این خودرو‌ها نیز بازارسیاه دارند و گفته می‌شد مدتی پیش یک فراری ۲۵۰ جی. تی. اُو با قیمتی نزدیک به ۵۲ میلیون دلار به فروش رسیده است، اما از آنجایی که هیچ سندی در خصوص این معامله وجود ندارد نمی‌توان به این آمار استناد کرد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

گران‌ترین خودرو‌های آنتیک دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار