وزیر امور خارجه قطر: رياض با برگزاری سه نشست در مکه به دنبال ترسیم سیاست یکپارچه علیه ایران بود

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر به انتقاد از اهداف عربستان سعودی از برگزاری نشست‌های مکه پرداخت.

وزیر امور خارجه قطر: رياض با برگزاری سه نشست در مکه به دنبال ترسیم سیاست یکپارچه علیه ایران بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در گفتگوی اختصاصی با یک شبکه تلویزیونی عربی، هدف رژیم سعودی از برگزاری همزمان نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس، نشست سران اتحادیه عرب و نشست سران سازمان همکاری اسلامی در مکه را ترسیم سیاستی یکپارچه علیه ایران اعلام کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تأکید کرد برگزاری نشستی بین کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و ایران می‌توانست به حل چالش‌هایی که این کشور‌ها با آن روبه‌رو هستند، کمک کند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: ”اوضاع در منطقه بسیار حساس است و چالش‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، بویژه پس از نشست‌های سه گانه در مکه که در آن ریاض به دنبال ترسیم سیاستی یکپارچه علیه ایران بود. اگر بخواهیم نتایج این نشست‌ها را بررسی کنیم، خواهیم دید که هیچ اقدام محسوسی وجود ندارد، در حالی که امیدوار بودیم موضعی یکپارچه برای پایان دادن به مشکلات شکل بگیرد، اما تنها چیزی که دیدیم صدور بیانیه‌هایی بود که مورد توافق همه طرف‌ها نیز قرار نگرفت“.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قطر ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار