ابو ردینه خطاب به کوشنر: ملت فلسطین خود، سرنوشتش را تعیین می‌کند

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات توهین‌آمیز مشاور رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد فلسطینیان خود سرنوشتشان را تعیین می‌کنند و برای رهایی از اشغالگری منتظر کسی نمی‌مانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دنیا الوطن، نبیل ابو ردینه، سخنگوی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با محکوم کردن اظهارات اهانت‌آمیز جرد کوشنر، مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا، علیه فلسطینیان تأکید کرد تلاش دولت آمریکا برای نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل و تحقیر حق ملت فلسطین مانع از برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد شد.

او گفت: اظهارات جرد کوشنر که گفته بود «مطمئن نیست ملت فلسطین بتواند خود را اداره کند و خلاصی فلسطینی‌ها از دست (رژیم) اشغالگر بلندپروازی است» مایه تحریک و تحقیر ملت فلسطین و امت عرب و مسلمان است و نشان از شکست طرح موسوم به (معامله قرن) دارد که بازارگرمی دولت آمریکا برای آن نیز بی‌فایده بوده است.

این سخنگو افزود: به دولت آمریکا و آقای کوشنر می‌گوییم ملت فلسطین خود، سرنوشتش را تعیین می‌کند و بهتر از دیگران می‌تواند کشور نوین فلسطین را برپا کند و برای رهایی از اشغالگری منتظر گواه کسی نمی‌ماند.

ابو ردینه افزود: این اظهارات نشان می‌دهد دولت آمریکا همچنان از رژیم اشغالگر حمایت می‌کند و قطعنامه‌های سازمان ملل و مصوبات اجلاس کشور‌های عربی و اسلامی را نادیده می‌گیرد و همین یعنی این گروه بیش از آنکه به آمریکا به عنوان کشوری ابرقدرت توهین کند، به ملت فلسطین، ملت‌های عرب و آزادگان جهان اهانت می‌کند.

او افزود: تلاش دولت آمریکا برای نادیده گرفتن مداوم قطعنامه‌های سازمان ملل و تحقیر حق ملت فلسطین برای رهایی از (رژیم) اشغالگر و برپایی کشور فلسطین، موجب می‌شود صلح و ثبات در منطقه و جهان تحقق نیابد و به لطف مقاومت ملت و رهبری سیاسی و نیز حمایت گسترده کشور‌های عربی و اسلامی از مواضع محمود عباس که به صراحت گفت قدس و اماکن مقدس آن و عزت ملت فلسطین قابل فروش یا چانه‌زنی نیست، تلاش آمریکا برای صادر کردن شکست‌ها و ناکامی‌های خود با حمایت مداوم از رژیم اشغالگر و شهرک سازی‌ها توفیقی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار