منجم کویتی: کشورهای عربی که روز سه‌شنبه را عید اعلام کردند، مردم را مجبور به روزه‌خواری کردند

عادل السعدون گفت: اعلام رؤیت هلال ماه در شامگاه دوشنبه از سوی کشورهای عربی جنایت علیه علم بود و مردم به اشتباه مجبور به روزه‌خواری شدند.

منجم کویتی: کشورهای عربی که روز سه شنبه را عید اعلام کردند، مرتکب جنایت شدند/ رؤیت هلال ماه در شامگاه دوشنبه محال بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل السعدون، منجم کویتی اعلام عید فطر در روز سه شنبه از سوی برخی کشور‌های عربی را جنایت توصیف کرد و گفت: من به طور قطع می‌گویم که هلال ماه شوال نه با چشم غیرمسلح و نه با تلسکوپ در هیچ کجای دنیا قابل رؤیت نبود. در قاره آمریکا با تلسکوپ قابل رؤیت بود، ولی هنگام سپیده دم که ما چندین ساعت با این منطقه اختلاف زمانی داریم.

این منجم کویتی با تاکید بر محال بودن رویت هلال ماه در شامگاه دوشنبه در منطقه عربی و به ویژه کویت افزود: این برای علم بسیار تحقیرآمیز است که بیست منجم از کشور‌های مختلف عربی در بیانیه‌ای اعلام کردند که هلال ماه قابل رؤیت نیست و بعد می‌بینیم که یک نفر با بی توجهی به نظر منجمان اعلام می‌کند که هلال را دیده است، در حالی که ما مطمئنیم او نه با چشم غیرمسلح و نه چشم مسلح هلال را دیده است.

وی ادامه داد: او تصویری را ارائه داده است که کاملا اشتباه بوده و در واقع تصویر آفریقای جنوبی است؛ چرا که ماه به شکل برعکس است.

این منجم کویتی در پایان تاکید کرد: متاسفانه باز هم تکرار می‌کنم که اثبات رؤیت هلال ماه درست نبود و هیچ توجیه شرعی نداشت. مردم را به اشتباه وادار به افطار کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
هر كي ديده باس عكسشو بذاره همه ببينن
آخرین اخبار