بازار مسکن در ماه‌های آینده چه چشم‌اندازی پیش‌رو دارد؟

در خصوص چشم‌انداز قیمت مسکن در ماه‌های آینده و وضعیت فعلی بازار مسکن در استان‌های کشور ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس سخنان قابل توجهی را بیان می‌کنند.

بازار مسکن در ماه‌های آینده چه چشم‌اندازی پیش‌رو دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تورم در بخش مسکن اعداد کم‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد. طبق آخرین کارنامه بازار مسکن مربوط به اردیبهشت ماه امسال، قیمت مسکن نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۱۲ درصد افزایش داشته است. در خصوص چشم‌انداز قیمت مسکن در ماه‌های آینده و وضعیت فعلی بازار مسکن در استان‌های کشور ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس سخنان قابل توجهی را بیان می‌کنند.

آینده مسکن در سال ۹۸

سید احسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است که بازار مسکن تابع پارامتر‌هایی است که این پارامتر‌ها قابل پیش‌بینی نیستند. علاوه بر توصیه‌ها و تحکم قانون اساسی مبنی بر ضرورت تامین نیاز مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه از سوی دولتمردان، دولت دوازدهم متعهد شده است که امسال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود داشته باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس تصریح می‌کند: چنانچه دولت نتواند طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در سال جاری اجرایی کند و قشر آسیب‌پذیر جامعه همچنان بدون سرپناه باشند، بدون شک اگر قیمت مسکن افزایش هم پیدا نکند، بازار مسکن با رکود سنگینی مواجه خواهد شد و قیمت مسکن در سال ۹۸ ثابت باقی خواهد ماند.


بیشتربخوانید: خرید خانه پس از چند سال صبر ممکن است؟ + آمار


همچنین حسین هاشمی تختی‌نژاد، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اگر وزارت راه و شهرسازی به صورت جدی و مدون در بخش مسکن فعالیت داشته باشد و مجلس شورای اسلامی هم به دولت کمک کند به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت مسکن مواجه نخواهیم شد و حتی اگر اهتمام وزارت راه و شهرسازی جدی و مدون باشد احتمال کاهش قیمت مسکن در سال ۹۸ هم وجود دارد.

خانه گران نمی‌شود

سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امسال افزایش قیمت قابل توجهی برای بخش مسکن متصور نمی‌شوم، می‌گوید: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مسکن در سال ۹۷ معتقدم دیگر ظرفیتی برای افزایش شدید قیمت خانه در سال ۹۸ وجود ندارد، زیرا قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قیمت مسکن در سال جاری تحت تاثیر پارامتر‌های مختلفی قرار دارد، تصریح می‌کند: قیمت مسکن علاوه بر حجم عرضه و تقاضا از مسائل کلان اقتصادی و جو روانی ایجاد شده در بازار نیز تاثیر می‌گیرد. هم اکنون با کمبود عرضه مسکن نسبت به حجم تقاضا در بازار مواجه هستیم که این موضوع به خودی خود باعث افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷ شد و بدون شک کمبود عرضه نسبت به حجم تقاضا قیمت مسکن در سال ۹۸ را هم تاحدودی تحت تاثیر قرار خواهد داد، منتها معتقدم همانند سال ۹۷ دیگر جو روانی در بازار مسکن سال جاری ایجاد نخواهد شد.

مسکن شاید گران شود

علیم یارمحمدی، عضو هیات‌رییسه کمیسیون عمران مجلس  می‌گوید: با توجه به اینکه بازار مسکن از کمبود حجم عرضه نسبت به حجم تقاضا رنج می‌برد، احتمال افزایش قیمت مسکن در سال جاری بسیار زیاد است، البته وزارت راه و شهرسازی در حال انجام تکالیف خود در بازار مسکن است، به عبارتی این وزارتخانه مکلف به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال جاری شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیاز کشور به تعداد واحد‌های مسکونی را ارزیابی می‌کنند که بیش از سه میلیون واحد مسکونی است که این نیاز به تعداد واحد مسکونی سالانه افزایش پیدا می‌کند، بنابراین تنها ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از سوی دولت و همچنین ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده آن طور که باید و شاید دردی از نابه‌‎سامانی موجود در بازار مسکن دوا نمی‌کند و نمی‌توان درخصوص کاهش قیمت مسکن یا حتی ثبات قیمت مسکن در سال جاری تخمینی زد.

بازار مسکن اواخر خرداد خودنمایی می‌کند

ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: پر واضح است که بازار مسکن تابع حجم عرضه نسبت به حجم تقاضاست. به عبارتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید منتظر ماند تا رفتار متقاضیان اصلی در بازار مسکن مشخص شود، چنانچه متقاضیان اصلی به دلیل کاهش قدرت خرید به سمت تملک و خرید مسکن پیش نروند تقاضا برای اجاره مسکن طی سال جاری بیشتر خواهد شد که این عامل خود باعث افزایش اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح می‌کند: معتقدم چشم‌انداز بازار مسکن در سال جاری اگر شرایط اقتصادی کشور به همین منوال باشد و شرایط بحرانی پیش نیاید بعد از تعطیلات ۱۵ خرداد قابل تحلیل می‌شود، به عبارتی اواخر خرداد ماه تازه بازار مسکن سال ۹۸ شروع به خودنمایی می‌کند.

تورم کنترل نشود، مسکن گران می‌شود

شادمهر کاظم‌زاده، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: عاملی که قیمت مسکن را بیش از هر عامل دیگری تحت شعاع قرار می‌دهد نرخ تورم است به طوری که افزایش قیمت در بازار‌های دیگر از جمله ارز، سکه و خودرو بر قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد، بنابراین اگر نرخ تورم کنترل نشود قیمت مسکن در ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

کاظم‌زاده تاکید می‌کند: وظیفه دولت و مجلس در راستای رونق بازار مسکن این است که تسهیلات مورد نیاز بازار مسکن را تامین کنند، اما تخصیص تسهیلات باید به صورتی باشد که وام‌گیرندگان توان بازپرداخت وام را داشته باشند، بنابراین ضرورت دارد که این معضل هر چه سریعتر حل شود.

احتمال کاهش قیمت مسکن

محمدحسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید: متاسفانه قیمت مسکن به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلط و اشتباه از سوی برخی مسئولان در تمام شهر‌ها و روستا‌های کشور از جمله استان مرکزی افزایش غیرمتعارفی پیدا کرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح می‌کند: با توجه به سیاست‌های جدید دولت مبنی بر تولید مسکن ارزان، احتمال کاهش قیمت مسکن بسیار وجود دارد.

قیمت خانه در مشهد با تهران برابری می‌کند

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بازار مسکن در شهر مشهد با رکود جدی مواجه است، البته انگیزه برای افرادی که از فضای پیرامونی حرم مطهر استفاده کنند وجود دارد، اما در کشور با رکودی در حوزه ساخت و ساز مواجه هستیم که مشهد نیز از این موضوع مستثنی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: قیمت مسکن در مشهد تقریبا با قیمت مسکن در شهر تهران برابری می‌کند و تفاوت فاحشی وجود ندارد.

وضعیت مسکن در آذربایجان شرقی

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار‌های کاهش قیمت مسکن و شرایط حال حاضر مسکن در استان آذربایجان شرقی می‌گوید: ضرورت دارد که قیمت نهاده‌های تولید مسکن کاهش پیدا کند و باید به تولید انبوه مسکن اقدام شود تا قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی به حداقل برسد همچنین استفاده از زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن هم ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم می‌افزاید: اگر این مجموعه اقدامات به مدت دو سال در کشور اجرایی شوند بدون شک قیمت مسکن به حداقل خود خواهد رسید.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: در استان آذربایجان شرقی زمین‌های بسیار زیادی وجود دارد که متعلق به وزارت راه و شهرسازی است که به راحتی می‌توان از این زمین‌ها در حداقل قیمت استفاده کرد و انبوه‌سازی را انجام داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: منظور از انبوه‌سازی بلند مرتبه‌سازی نیست، بلکه می‌توان در این زمین‌ها ساختمان‌های دو طبقه ویلایی ساخت.

افزایش بی‌رویه نرخ اجاره خانه

همچنین سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید: متاسفانه از ابتدای امسال نرخ اجاره خانه بسیار بی‌رویه و بدون هیچ منطق و دلیل قانع‌کننده‌ای افزایش یافته است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: اگر نرخ فعلی اجاره خانه را نسبت به افزایش قیمت ساختمان، قیمت مصالح ساختمانی و میزان حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری مقایسه کنیم، مشاهده می‌شود که افزایش قیمت اجاره مسکن بسیار بیشتر از افزایش قیمت ساختمان، قیمت مصالح ساختمانی و میزان حقوق و دستمزد کارگران است.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

پیش‌بینی ۱۰ نماینده مجلس از قیمت خانه در آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
چه دلار بالا بره چه نره مسکن حداقل 6 سال در رکوده
Iran (Islamic Republic of)
اسمعیل
۱۷:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۸
وقتی وسیله هام تویه انباره بجای خونه،خودمم بادوتابچه سرگردونم .
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
تا وقتی همه چیز دست مسیولین دلال صفت باشه همه بازار انحصار باشه از خودرو تا مسکن ........همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خودمان با انتخاب نادرست ونسنجیده کردیم
United States of America
سلیمانیفر
۱۱:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام برای اینکه قیمت مسکن ریزش کند یکراه وجود دارد چطور قیمت شکر سر به فلک می گذارد یهو قیمت شکر ریزش می‌کند برای مسکن هم بایستی قیمت تیر آهن وسیمان و غیرو را بیاورند بایین ببینید قیمته مسکن چطور ریزش می‌کند مگر اینک برای آنان سود نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد شیراز
۰۳:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام به نظر بنده کسایی که تو راس گرانی ها هستن از شغلی که دارن ماهیانه درامدشون بالای 30تومنه نه به انقلاب رحم میکنن نه به مردم بدبخت کشورمون پا رو خون شهدا گذاشتن پارو خرخره مردم بی نوا گذاشتن از انسانیت بویی نبردن ، ....، نکنید به خدا که این طرززندگی وترقی اینها برابر با نابودی زندگی خیلی ازهموطنان عزیز ایرانمون هست ، به هم رحم کنید تا خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
میرحس
۰۱:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من ساله 96 یه خونه 50 متری 20 میلیون کم داشتم بخرم سال 98 الان همون خونه را 380 میلیون کم دارم خدای این زور داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
امان از گرانی مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
گرونی مسکن در رشت بیداد می کنه یعنی کسی نیست که به داد ما جوونها برسه.قیمت مسکن عرض دو ماه ۱۰۰ درصد گرون شد پس کو نظارت پس کو انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
امیدواریم مسئولین محترم نظرات مردم را بخوانند و به آن توجه نمایند، عامه مردم واقفند که مسئولین برای اینکه سود بیشتری در بخش مسکن عایدشان شوند قیمت مسکن را بصورت سرسام آور بالا بردند تا قشر طالب مسکن که عموماً طبقه فقیر وضعیف جامعه هستند توان خرید در داخل شهرها را نداشته باشند و بلاجبار از خانه های احداثی و یا در دست احداث آنها در حاشیه و بیابان‌های اطراف شهرها استقبال کنند
Canada
اصغر عبدی
۱۹:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
با 43سال سن هنوز ازدواج نکردم هر بار تا اومدم سقفی درست کنم قیمت از من سبقت گرفت.حالا با این سن و سال دلم یه وقتایی میگیره نه زنی نه بچه ای دیگه دلخوشی ندارم.طفلک دختر مردم که چند سال به پام نشسته شرمنده اونم شدم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
یعنی آیا نمایندگان محترم واقعانمی دانند مسکن را دلا لان و بنگاه داران گران می کنند واقعا خبر ندارن !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
چرا یک قیمت واحد دولت برای اجاره هر متر به بنگاها اعلام نمیکند تا هر کی دلش میخواهد عدد خودشو نگوید تو را خدا بفکر ما نیستید بفکر آخرت خودتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
حرفهای نماینده های مجلس بخاطر دلسوزی واسه مردم نیست. فقط بفکر رای گرفتن هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
مسکن نخرید هیچ کس به فکر ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
زلزله
۱۶:۰۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
میگم مستاجران نگران نباشین میتونین امسال برین پارک چادر بزنین..تا اینکه انشاالله سال ۹۸ مسکن ارزون میشه یکی میخرین..یا اینکه از شدت سرما زمستون تو چادر مردین..دیگه نیازی به مسکن ندارین..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
چاره کار تشکیل کمپین نخریدن خانه است.
#نه به خرید مسکن
Iran (Islamic Republic of)
دکترمصدق
۱۵:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تاتحریم هست همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تا سو مدیریت در دولت هست همینه
Iran (Islamic Republic of)
هاله
۰۹:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تنها زمانی مسکن ارزان میشود که مسولین مربوطه مستاجر باشند.والا کدام یک از مسولین از گرون شدن خونش ناراحت میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
دیگه تو خوابم نمی‌بینم خونه دار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
الان حدود 8ماه دیگه انتخابات مجلس است اگر واقعا می خواهید تغییری ایجاد کنید بسم اله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
خنده داره بخداا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۲۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
متاسفم همین نماینده ها رو، 112% ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دقیقا 350% گرون شده کجای کاری عمو ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۵:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
خونه گرون میشه . چون مدیریتی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۵:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام من در شهرستان فردیس کرج هستم من دو سال قبل پولکا رسوندن به خانه که میخواستم یکدفعه خانه سه برابر شد تو را به آن خدای بزرگ فکری به حال کارگر و کارمند کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حامی
۰۳:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
چرا به فکر مردم بی بضاعت و مستاجر نیستید این بود نفت و گاز و برق و زمین مجانی این بود زمین مال خداست ؟ به ولله مردم تو بدترین فشارن متاسفم کسی ک دستش به جایی میرسه و میتونه کمک بکنه به فقرا و مستاجرین سکوت کرده
Iran (Islamic Republic of)
معصومی
۰۲:۱۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام. من دو پیشنهاد دارم. یک اگراقای قالیباف که یکی از افرادجهادی و فعال و با تجربه هست, استفاده شود تا گره مشکل مسکن حل شود.ودوم اینکه چرا مانند قبل شرکت‌ها ی بزرگ مانند شرکت نفت کارگران و کارکنان خودشونو تامین می کردن لطفا بهتر است پیشنهاد بدید .شش
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
اگرامثال چهارتامدیرووزیرجهادی مثل قالیباف سرکاربودمسکن الان اینطوری نبود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
وقتی پول پانصددرصد افت ارزش پیداکرده خونه هم صددرصدحداقل گرون میشه مابنیادی مشکل داریم اشتباه نگیریدتحریم ٣٠%وعدم مدیریت ونظارت٧٠%باعث تورم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
الان وقت جولان دادن سایت دیوار برای تشنج دادنه قیمت مسکنه! کیه جلوش رو بگیره!
Iran (Islamic Republic of)
امین اله
۰۱:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
تنها راه حل پایین آمدن نرخ مسکن عدم صادرات آهن و سیمان و در اختیار گذاشتن آهن و سیمان ارزان برای بخش خصوصی و ساخت مسکن توسط دولت میباشد
France
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
توربه خدا یه فکری به حال ما مستاجر ها بکنید باید چادر بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
چی بگم از کدوم دردم بگم.کاش فقط مستاجری بودو ....گرون بودن خونه.بقیه چیزا مگه ارزونه؟؟؟؟؟؟!!!!!برا کدوم یکیش چاره شد؟؟؟؟؟؟..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
باسلام وقتی من شوهرم توسوپرمارکت کارمیکنه با حقوق هفتصد تومن وبایه پسرسیزده ساله به نظرتون با اجاره خونه ماهی پانصدوپنجاه تومن ما باید چه کار کنیم که نه ازپوشاک خبری داریم نه ازخوردوخوراک و تفریحی این انصافه بالا نشینا خوش باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
با این وضعیت همه میریم حلبی اباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
باید دعا کنیم حداقل جا قبر گران نشه. من کارمند که دیگه صاحب خانه یا یک متر زمین نیشم.
Iran (Islamic Republic of)
نادرررر
۲۳:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
فارغ از بی کفایتی دولت وجود دلالها و فضاسازی سایت های مجازی هم در گرانی مسکن دخیل هست تنها چاره اینه ک هیشکی نخره به رکود بره و حتما ارزانتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی با غم
۲۳:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
هر زمان قیمت اتصالات و شیرآلات و مصالح و کرایه هاو.... برگشت به قیمت قبل قیمت مسکن هم شاید دلش خواست برگرده عقب تازه اونم قول نمیدم.
من خودم تاسیسات کار میکنم یه جعبه کولکتور آب تو هر واحد که تا پارسال ۲۰۰ هزار تومن میشد امروز یک ملیون تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
تورو خدا رسیدگی کنید زندگی من با دو تا بچه بخاطر همین گرونی خونه داره از هم میپاشه روز و شب زندگیم شده گریه و زاری.....توروخدا رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
داداشای گلم واسه کی مینویسیداینا رودارتر ازاین حرفهان
Iran (Islamic Republic of)
مردم کرمانشاه
۲۳:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
قیمت مسکن در کرمانشاه سه تا چهار برابر شده از همه استانها کشور بیشتر شده متاسفانه نماینده‌ های استان ما سم بکن هستند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
اجناس به وفوردربازارنیست همین میشه که میبینید.پول نقد بهره خداتومنی پیدا میکنه.مسکن وغیره هم احتکارمیشد.خود وهم بی کیفیت دست ملت با قیمت کذایی.ملت همبرگروسوسیس وکالباس مداوم میخورن اونم ازنوع نامرغوب غیربهداشتی.
Iran (Islamic Republic of)
خانه بدوش
۲۳:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خونه هاخودشون بردن بالا چرایکمعلم مثل من سی سال کارکردم هنوزمستاجرم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۳:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
این جاست که باید یه زلزله بیاد تا همه چادرنشین بشن بعد بفهمن که کارگر اون کرایه خونه ای راکه پرداخت میکنه نمیشه خورد خدا به داد اونی برسه که ماهیانه اجاره ای که هرماه میگیره درست باهمون یه ماه خونه را خریده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
من مستاجر هستم واقعا فشار خیلی با منه خدا خودت درستش کن
Iran (Islamic Republic of)
عارفی
۲۲:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه مافیاهای داخلی با گران کردن دلار و خودرو و طلا، تاثیرات مخرب را بر بازار سایر موارد مصرفی مردم گذاشتند، و اقتصاد بیمار ما را کاملا فاسد کردند و از بین بردند...... الان وقتشه شمشیر دوسر علی ع که ما شیعیان ازش دم میزنیم بیرون بیاد و سر از تن تمام محتکران خودرو و رب و برنج و ملک و هرچه ریا کار و دروغگو رو گردن بزنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۲:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر عزیزان ساخت مسکن ۶۰ درصدش زمین هست کافیه مسکن اجتماعی در اراضی رایگان دولتی داخل شهر با وام مسکن بدون بهره که سبب اشتغال و رونق ۳۱۰ نوع شغل میشه با مدیریت دلسوزانه شکل بگیره و همچنین این موضوع در شرایط تحریم باعث خودکفایی خانواده ها و شور و نشاط اجتماعی هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مسکن با افت شدید تقاضا روبه روست و بعد از تابستان بد تر هم میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
حالاتراخدا این شد راه حل که 400هزارمسکن بساز ید.بابا بیفتید به جون بنگاهها که اینطور توگوش فروشنده نخونن .اشد مجازات بزارید .تاحساب کار دستشون بیاد .هرچند که خداوند مجازاتشون خواهد کرد..وکسی خونه نخره فعلا
Iran (Islamic Republic of)
R
۲۱:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام دو ساله پانزده میلیون وام گرفتم برای رهن خونه به خاطر اینکه اجاره ندم نماز و روزه یه میت رو گرفتم تا پولم شده چهل میلیون دیگه امسال نمیدونم چیکار کنم چه جوری با چهل میلیون رهن کنم بازم به خدا پناه میبرم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
باید تمام دولتی ها و کسانی که ذخایر کشور را کنترل میکنند به صورت جدی و محکم باز خاست شوند و توضیح دهند که چگونه با جیب خالی میلیاردر شدند، اگر اینها آدم شدند تازه میشود به آینده کشور و جامعه امید روشنتری داشت ...به امید تلاش برای رضای خدا
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
تورو خدا خونه نخرید
بابا اردبیل قیمت مسکن افتضاح شده
بیشتر از تهران
به خدا موندیم چی کار کنیم
اخه مگه میشه اینهمه گرونی
چرا باید همه بیفتن به جون خونه خریدن و دوماه دیگه بفروشن سود کنن...
اخه به شما هم میشه گفت ادم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
از برج شش و هفت به بعد شاهد رکود وحشتناکی خواهیم بود که حد اقل هفت هشت سال طول خواهد کشید ، البته طی این مدت حاشیه نشینی به شدت افزایش خواهد یافتو خیلی از روستاهای اطراف شهرهای بزرگ به شهرک تبدیل خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
واقعا شورشو درآوردنا این قیمتها فضایی است مسکن باید سالیان سال در رکود بماند تا قیمت آن با درآمد طبقه متوسط همخوانی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
من برادرشهیدهستم،و واقعا برای دولت متاسفم که پاروی خون شهدا گذاشته
والا چرا ماشین که دست خود،دولت هست هی داره گران میشه و خونه که جای خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
من با بیکاری پول پیشم صفر بشه الان با 5 میلیون نمیشه ته پرند خونه پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام درد مسکن امروز وجود دلالان بی صفت ، عدم اجرای قانون مالیات از خانه خالی، عدم تدوین قانونی برای عایدی سرمایه، مشکل بزرگتر خود دولته. دولت خودش بزرگترین گران کننده در کشور است . مصالح صفر تا صد تولید داخل هست اما گران معلوم نیست. خلاصه عزمی وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
عزیزان خبرنگار تقاضا مندم پیگیرباشیدنزارید این خبر بازار مسکن به فراموشی بره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خانه در مقایسه با خیلی اقلام مثل خودرو ،کاعذ،،پوشک و...‌‌‌‌گران نشده مگه در زمان احمدی نژاد مسکن مهر ساخته نشد مگر خانه ارزان شد جرقه گرانی مسکن اتفاقا از زمان احمدی نژاد زده شد خانه های که دولت میسازه مثل کشور چین یا شوروی نباید مالکیت واگزار کنند باید به صورت استیجاری باشه چون همیشه یه عده افراد سود جو زرنگتر هستنند که نزارند به نیازمند واقعی برسه و تو این موارد همیشه فساد است و دوم اینکه وقتی جلوی مهاجرتها و دستفروشی ها و مسافرکشی ها تو تهران گرفته نشه تقضا برای خرید و اجاره بالا میره و خصوصا اون تهرانی مثل من که سالیان سال مستاجر هستم نمیتونم دیگه اجاره هم بدم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
شما چرا همه چیز را ول کردید خصوصا اقلا مصرفی مثل ماشین و کاغذ و چسبیدید به مسکن کاغذ بندی هشتاد هزارتومان شده پانصد هزارتومن پراید هفت میلیونی شده شصت میلیون انوقت توقع ندارید خانه گران بشه سوراخ دعا رو گم کردیم اول به این گرانی ها اشاره بشه که همه چیز به این دلالیها مربوط میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
مسکن یک چیز مصرفی است
Germany
مهران
۱۸:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
رکود
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
وقتی یه پراید فکستنی هفت میلیونی هشت برابر میشه تو دودقیقه همتون میخرید یه ماشین لباسشویی بوش دومیلیونی میشه دوازده میلیون چطور توقع دارید خونه ای که سرپناه است گرون نشه تازه خونه به نسبت این اقلام مصرفی هنوز هم گرون نیست همه این مشکلات را خودمون پدید میاریم چطور پراید مصرفی رو به به زوال وقتی اعلام میشه برای فروش همتون میرید تو صف بدون استثنا بعد میام تو بوق کرنا میکنیم اقا همخ چیز گرون شده تو امریکا که تورم ندارن یه خونه هفتاد متری میخری هفتصد هزار دلار ولی بهترین ماشین و میخری بیست هزار دلار .هر بلایی سرمون میاد مقصر خودمون هستیم .خودرو ساز دلار شده چهار برابر پراید کرده هشت برابر این ها عامل تمام گرانی ها هستنند ریشه همه مشکلات این کشور بانک ها و خودرو سازها هستنند .
Iran (Islamic Republic of)
lpln
۲۱:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
کی گوش بده...حرف دل ما رو زدین مردم به خودشون رحم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
شما از قشر ضعیف نشون داری که رفته باشه ماشین بخره دلالان را پای مردم نزار
Iran (Islamic Republic of)
سید یعقوب خلف زاده
۱۸:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
باسلام.اگر به تعاونیهای کارگری وکارمندی وکانونهای بازنشستگی زمین بدهید.وتعهد محضری بگیرید.تاپنج سال حق فروش ندارند.وفروش زمینهای تعاونی جرم محسوب میشود.والله اگر هدفتان ارزونی باشه قول میدم ارزون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خدالعنت کنه دلا ل های مسکن رو زندگی منو خیلیایه دیگه مثل منو نابود کردند کجایند مسئولین پر ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
واقعا خونه توایران خیلی گرون شده هیچ کس نمیتونه یه خونه درست حسابی بخره مگه یکی یه ارثی بهش رسیده باشه وگرنه با این حقوق چندرغازک نه میتونی بخوریش نه میتونی پس اندازش کنی واقعا شرایط اقتصادی حوری شده که نمیتونی حتی یه خونه شصت متری بخری یا قیمت مسکن روکاهش بدیدیا حقوقها روخیلی ببریدبالا بالاخره این طرح مسکن مهرها هم یاگرون شدن یا اگه ارزون باشن با مصالح بی کیفیت درست شدند امیدوارم به فکرچاره باشین مردم گناه دارندواقعا خیلی ازجونها بخاطرنداشتن خونه ازازدواج سر،بازمیزنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام خواهش می کنم یک سری به شهرداریها بزنید ببیند برای ساخت یک واحد مسکونی چطور گوش،مردم را می بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
با وجود مسئولین بی کفایت ، دلال،فاسد ،مشکلات اقتصادی به ویژه تامین مسکن برای نیازمندان حل نمی شود.
حل مشکلات اقتصادی موجود به تامین مسکن نیازمند مدیران جهادی و جوان می باشد و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۱۷:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خلاصه خبر که من فهمیدم
معلوم نیست
دولت احتمالا برنامه دارد.
گران نمیشود
شاید گران شود.
خسته نباشید خدمت شما و دولتمردامون که اینقد بفکر ملتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
تنها راه کنترل قبمت مسکن جلوگیری از دلالی و سوداگری با استفاده از مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن و سایر بازارهاست که موجب هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن و سایر تولیدات و کاهش قیمتها می شود مثل تمام دنیا مثلا مالیات بر معاملات مکرر در امریکا 80% است ولی در ایران صفر است واضح است که دلالی صرفه و سود بسیاربیشتر ازتولید دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خدا کنه ارزون بشه اگه ارزون بشه منه مستاجر بتونم اجاره کنم اگه فرق نکنه باید به فکر چادر زدن باشم خدایا به دادم برس خدااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
اولین دلالا خود دولتیا و اقازاده ها و دامادشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بازارهای مسکن و خودرو و طلا در ایران هیچکدام از عرضه و تقاضا تبعیت نمیکنند بلکه عامل آن نقدینگیهای بی حساب و کتابیست که نصیب اقشاری از جامعه شده و میشود و همه دنبال جایی مطمئن تر برای خرج آن هستند ادمهایی هستند که چندین خودرو خانه و زمین خریده اند و با جوسازی دنبال تورم بیشتر بازارند اگر دولت در جذب نقدینگی تلاش کند سبب از بین بردن مادر تمام گرانیهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بگذارید مردم هدفشون که همونج جور کردن پول پیش خونه هست برسن
Germany
رحیم رشنو
۱۶:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
همین نماینده ها چهار مرتبه به آخوندی رای اعتماد دادند ودر گرانی مسکن با وزیر لیبرال و اشرافی شریک و همسفره اند چرا یک بار استیضاح وزیر رای نگرفت و خودش بعد از افتضاح در بازار مسکن و بیچاره کردن ملت با لگد به دولت تدبیر استعفا داد
Germany
رضایی
۱۶:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
وقتی کسی مثل آخوندی وزیر مسکن افتخار میکنه حتی یک آجر روی آجر نگذاشت و اصلا قصدی برای کار کردن نداشت و از روی لجاجت مسکن مهر را تعطیل کرد و سه مرتبه از مجلس رای اعتماد گرفت وزیری که آشکارا میگفت من یک لیبرال هستم و چندین شرکت مسکن و راه خصوصی داره عمدا قیمت املاک را چند برابر کرد وزیر اشرافی که اگر هر کشور دیگه ای بود الآن به جرم اخلال در بازار ملک و سرمایه توی زندان بود الآن براحتی دنبال شرکتهای شخصی خودش مشغوله و به ریش میلیونها آدم بی خانه میخنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
باید مسولیین انقلابی حزب الهی وجهادی پای کار بیان اکثر جاها پارتی بازی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
وقتی ۵ سال وزیر دولتی لیبرال با افتخار میگه یک‌آجرروی آجر نگذاشتم توقع داری ارزون بشه
به عقب بر نمیگردیم و ارزان نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
فقط مالیات سنگین مالیات
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مالیات از کی بگیرن در نهایت باعث چی میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
شما با طرح این خبر میخوان به رشد قیمت کاذب مسکن بیشتر دامن بزنید !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام، در مشهد از دو سال پیش قیمت زمین بیشتر از ۴ برابر ، آهن حدود ۳ برابر، بیمه حدود ۴ برابر و دیگر خدمات هم به همین منوال گران شده اند ولی قیمت آپارتمان هنوز ۳ برابر نشده است. یعنی این که آپارتمان گرانتر خواهد شد. عامل گرانی دولت است. سال بعد با توجه به کم شدن قدرت خرید، خیلی از سازندگان به سمت نابودی می روند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
ما 18سال مستأجریم به خدا دیگه خسته شدیم
Kuwait
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مگر همین شما نبودید که به این دولت رأی دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مگه موضوع مسکن برای فقط این دوره ریاست جمهوریه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
توروخدا کسی نخره قیمت ها بیاد پایین سزای گران فروش نخریدنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
تنها راه ثابت نگه داشتن قیمت مسکن اعمال مالیات سنگین ماهانه به کسانی که بیشتر از 2خانه دارند.
با این کار دلال ها ویا کسانی که سرمایه دار هستند سرمایه خود رو به سمت تولید میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ثابت نگه داشتن نه باید قیمت به یک سوم کاهش پیدا کنه با مالیات نگین و بازدارنده این یک معادله ی ساده است وقتی بازار مسکن نه نظارتی بر معاملاتش است و نه مالیاتی و نه محدودیت معلومه که کسی دیگه دنبال تولید و اشتغال با اون همه دردسر و پیچیدگی دریافت مجوز نمیرود ! اهای نمایندگان پس چکار میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خدا کند مسئولین همانطور که قیمت مسکن را از سال گذشته بصورت سرسام آوری بالا بردند همانطور هم پایین بیاورند و به جای کشاندن مردم به خانه ها ی ساخته شده یا در دست احداث در حاشیه و بیابان‌های اطراف شهرها که فاقد همه نوع امکاناتی اعم از رفاهی و تفریحی،آموزشی و بهداشتی ، امنیتی و ارتباطی هزارویک مشکل دیگر است به قشر پایین جامعه امکان خرید مسکن در داخل شهرها را بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
دوستان خرید وفروش مسکن تبدیل شده به پر سود ترین بازار تمام دلال ها وارد خرید وفروش مسکن شدن حتی دولت هم کاری ازش بر نمیاد اگه پول دارید من خرید مسکن رو پیشنهاد میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
دلالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
من تو بازار مسکن فعالیت دارم چند نفر تولید کننده میشناسم که بجای کار تولید سرمایه خود رو آوردن خونه خریدن سودش بیشتر از تولید هستش در طول چند ماه به قیمت 2 برابر میفروشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
ای کاش درست باشه ارزون بشه چند سال مستاجرم خونه میخوام خسته شدم از بس اسباب کشی کردم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام اینایی که نشستن نظر میدن یه مشت آدمی هستن که تو خونه خودشون نشستن و خبر از دل مردم ندارن.که یه بار میگن گرون میشه یبار میگن ارزون میشه.این قیمت حال حاضر مسکن یه قیمت من دراوردی هست که بنگاه داران مالکان خونه ها میزارن.و همه چی بر میگرده به عدم مدریت دولت که مثه بقیه چیزا که گرون شد نتونستن مدریت کنن قیمت مسکن هم نمیتونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مسكن نخريد نخريد نخريد ....
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۴:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام ،

رکود زیاد بالاخره قیمت ها را کاهش خواهد داد ،
مسکن ، کالایی فرسایشی است و کم دوام .
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
فرسایشی کم دوام مسکن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
نسبت به خیلی از کالاها بادوام تره..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
قیمت مسکن هم مثل قیمت پیاز که به ۱۸ هزارتومان رسید والان قیمتش واقعی شده و شده کیلویی سه هزار تومان ، میاد پایین ولی الان یک کم مقاومت میکنه و در اخر محکوم به رکود چند ساله است و قیمتش در سالهای رکود که کسی نمیخره و مشتری پیدا نمیشه تعیین میگردد حالا کسانی که دوست دارند سرمایه را به باد بدهند و گول دلالان را بخورند و بخرند خواهیم دید که چه میشود گول این بازار گرمی دلالان را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
برا کارمندان و کارگران فکر ویژه ای کنید
Iran (Islamic Republic of)
mohammd
۱۳:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
دولتی که نتواندحتی بازار مسکن اش را کنترل کند و قیمت مصالح را که بی دلیل گران شده پایین بیارد نباید در اینده ازش انتظارداشت در شهرهایی کوچک قیمت مسکن بیشتر از شهرهایی بزرگ هست یعنی این جماعت نمی توانند قانونی را تصویب کنند الکی طرف نیاید روی خونه قیمت گذاری کند متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
در حال حاضر خرید و فروش نمی شود و تنها دلال ها افتاده اند به جان مسکن و به هم خرید و فروش می کنن و قیمتها را بالا می برند.
و تا نظارت درستی بر این امر نباشد. راه حلی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
عمو دلال کجا بود وقتی همه چیز سه برابر شده خوب مسکن هم که مستثنا نیست اونم گرون میشه دیگه. همه میخرن بعد میگن دلال خرید تا کی می خواین خودتونو گول بزنین. عزیز من اقتصاد بیماره تولید نیست نقدینگی وحشتناک میره بالا طبیعیه که از جنس گرفته تا ماشین و خونه و.... گرون خواهد شد. اقتصاد حساب و کتاب داره وقتی سرمایه گذاری نشه وقتی تولید واشتغال نباشه همینه. والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
فقط الان دلالها بین خودشون دست بدست میکنن و گر نه مصرف کننده که برای پولش زحمت کشیده با این قیمت ملک نمیخره فقط دلاله که فعلا در این بازار مسکن که پر سود ترین بازار در ایران است و هیچ قانونی هم در ارتباط با خرید و فروشش هم وجود نداره دارن برای خودشون تاخت و تاز میکنن لطفا قانونی صفت و سخت برای این دلالان به تصویب برسونید