رئیس پلیس فتا زنجان هشدار داد:

کلاهبرداری با شگرد پرداخت زکات فطریه

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های متفرقه و نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند و جهت پرداخت فطریه خود از طریق مؤسسات شناخته شده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

کلاهبرداری با شگرد پرداخت زکات فطریهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان  ؛  سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: با توجه به تعطیلات چند روزه پیش رو و با نزدیک شدن به عید سعید فطر طبق تجربه سنوات گذشته افراد سودجو در فضای مجازی باسوء استفاده ازتصاویر کودکان و افراد بی بضاعت و جلب ترحم مردم تحت عناوینی همچون پرداخت فطریه اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند.

وی افزود: افراد سود جوبا استفاده حس انسان دوستانه افراد در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینیگ) و با سوءاستفاده از عناوین دورغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌نمایند. افزود: شهروندان برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام، بهتر است کاربران هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های متفرقه و نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند و جهت پرداخت فطریه خود از طریق مؤسسات شناخته شده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان با معرفی سایت پلیس فتا بعنوان سایت مرجع برای آموزش فضای مجازی می‌باشد، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی و یا تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام /ک 

هشدار پلیس فتای زنجان به پرداخت کنندگان فطریه

برچسب ها: حوادث ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.