واکنش ترامپ به گزارش‌ها درباره اقدام کره شمالی در اعدام برخی مقامات حاضر در مذاکرات با آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا درباره صحت گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اقدام کره شمالی در اعدام برخی مقامات حاضر در مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ ابراز تردید کرد.

واکنش ترامپ به گزارش‌ها درباره اقدام کره شمالی در اعدام برخی مقامات حاضر در مذاکرات با آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پُلیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره صحت گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اقدام کره شمالی در اعدام برخی مقامات حاضر در مذاکرات سران واشنگتن-پیونگ‌یانگ در هانوی ویتنام ابراز تردید کرد.

چند روز پیش، یک روزنامه کره جنوبی در گزارشی مدعی شد «کیم یونگ چول»، مقام ارشد کره شمالی و فرستاده هسته‌ای پیشین این کشور، پس از دیدار ناموفق ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام در ماه فوریه، به کار با اعمال شاقه محکوم شده است.

این روزنامه همچنین مدعی شد پیونگ یانگ همچنین کیم هیوک چول، فرستاده کاری خود به آمریکا در امور هسته‌ای و چهار تن دیگر از دیپلمات‌های کره شمالی را به عنوان بخشی از تصفیه مقاماتی که هدایت مذاکرات نشست نافرجام فوریه را بر عهده داشتند، اعدام کرده است. اما پس از آن، روز دوشنبه تصویری منتشر شد که کیم هیوک چول را در انظار عمومی نشان می داد.

زمانی که از ترامپ در جریان دیدارش با نخست وزیر ایرلند، در این باره سوال شد، او در پاسخ گفت مطمئن نیست گزارش‌ها درباره اعدام این افراد صحت داشته باشد. رئیس جمهور آمریکا افزود خیلی‌ها در قضاوت عجله می‌کنند و دوست دارند بلافاصله کیم جونگ اون را مقصر بدانند. آن‌ها می‌گفتند کیم هیوک چول کشته شده است، اما این موضوع صحت نداشت. ترامپ افزود از سرنوشت ۴ نفر دیگر نیز اطلاعی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار