مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

عملیات برداشت حبوبات در استان ایلام/بخش عمده محصول به استان‌های دیگر صادر می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برداشت عدس و نخود در استان ایلام خبر داد.

ادامه عملیات برداشت حبوبات در استان ایلام/بخش عمده محصول به استان‌های دیگر صادر می‌شودحشمت الله زرین جوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:در سال زراعی جاری بیش از ۷۰۰۰ هکتار از اراضی دیم مناطق معتدل و سرد استان ایلام به کشت نخود و عدس دیم اختصاص یافته است که از این میزان سطح زیر کشت حدود ۴۳۰۰ هکتار آن به صورت پاییزه و مابقی به صورت بهاره کشت گردیده است.

زرین جوب افزود:برداشت عدس از اواخر اردیبهشت ماه  شروع شده و در حال حاضر عملیات برداشت عدس دیم در مناطق مختلف استان در جریان است و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۷۰۰ تن عدس از مزارع استان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد:همچنین برداشت نخود از  اواخر خرداد ماه شروع خواهد شد و تا اواسط تیرماه برداشت ادامه دارد .

وی عنوان کرد:پیش بینی برداشت نخود پاییزه ۲۲۰۰ تن و نخود بهاره ۱۷۰۰ تن است.

زرین جوب ادامه داد:بخش عمده محصول در بازار داخل استان به فروش می‌رسد و بخشی نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:در سال‌های اخیر با توجه به مزایای کشت پاییزه نخود، تغییر تاریخ کاشت آن از بهاره به پاییزه در رأس برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی یاداور شد:تمام عملیات زراعی نخود پاییزه در مراحل کاشت، داشت و برداشت به صورت کاملاً مکانیزه انجام شده و علاوه بر افزایش سه برابری محصول و افرایش ۵ برابری درآمد کشاورزان سهولت انجام عملیات کشاورزی را به همراه داشته و موجب ایجاد تحول بزرگی در زراعت دیم استان خواهد شد.

 

انتهای پیام/با

پیش‌بینی برداشت ۲۷۰۰ تن عدس از مزارع استان ایلام 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.