تحلیلگر سابق پنتاگون: عربستان استفاده از تسلیحات آمریکایی را بلد نیست و فقط آن‌ها را انبار می‌کند

تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا در واکنش به همکاری‌های هسته‌ای اخیر آمریکا و حکومت سعودی گفت عربستان بلد نیست از تسلیحات آمریکایی استفاده کند و فقط به انبار کردن آن‌ها مشغول است.

تحلیلگر سابق پنتاگون: عربستان استفاده از تسلیحات آمریکایی را بلد نیست و فقط آن‌ها را انبار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، مایکل مالوف، تحلیلگر ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در سال‌های گذشته در واکنش به همکاری‌های هسته‌ای اخیر میان آمریکا و عربستان درباره ناتوانی حکومت سعودی در استفاده از سلاح‌های آمریکایی توضیحاتی داد.

مالوف در مصاحبه با راشاتودی گفت: «هدف از این کار این است که به آن‌ها توانمندی ساخت بمب‌های هسته‌ای داده شود، اما ما شاهد هستیم بمب‌هایی که آن‌ها تا به حال دریافت کرده‌اند برای کشتن غیرنظامیان در یمن مورد استفاده قرار گرفته‌اند.»

او تصریح کرد در صورتی که عربستان سعودی موفق به ساخت سلاح هسته‌ای شود، آمریکا هیچ کنترلی روی اوضاع نخواهد داشت.

وی گفت: «من در وهله اول توانایی‌های آن‌ها در این زمینه را زیر سوال می‌برم، چون الان هفت سال است که درگیر جنگ هستند و به نظر نمی‌رسد پیروز شوند. دوم اینکه، آن‌ها همه این تجهیزات را در اختیار دارند، اما بلد نیستند از آن‌ها استفاده کنند و فقط آن‌ها را انبار می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار