سفیر ونزوئلا در ایران گفت: خط پرواز مستقیم ایران-ونزوئلا از طریق ماهان ایر و کمبیاسا در حال انجام است.

هیئتی از ونزوئلا برای نهایی کردن پروژه خط پرواز تهران_ کاراکاس به ایران می‌آیندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۸ فروردین سال‌جاری بود که سازمان هواپیمای کشوری از انجام اولین پرواز مستقیم تهران - کاراکاس توسط شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد، پروازی که حامل معاون وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراهش بود تا فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد کاراکاس پایتخت ونزوئلا ترک کنند.

در همان زمان اعلام شد که هیئتی به سرپرستی قائم مقام و تعدادی از مسؤولان شرکت هواپیمایی ماهان به منظور انجام مذاکره با مسؤولان ونزوئلایی در خصوص چگونگی استمرار پرواز‌های بین دو کشور اعزام می‌شوند.

کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس سفیر کاراکاس در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پروژه خط پروازمستقیم ایران _ونزوئلا از طریق ماهان ایر و کمبیاسا در حال انجام است و در چند روز آتی هیئتی از ونزوئلا برای اتمام و نهایی کردن این پروژه به ایران می‌آیند.

وی افزود: نهمین کمسیون مشترک ایران ونزوئلا که طیف وسیعی از پروژه‌ها و قرار داد‌های بین دو کشور را شامل می‌شود، در ماه‌های آینده برگزار می‌شود و هیئت‌های دو کشور بر روی آن کار می‌کنند، در حقیقت در ادامه روند تعاملات، هیئت‌هایی از تهران به کاراکاس می‌روند و در خصوص پروژه‌های مختلفی صحبت می‌کنند.

آلکالا کوردونس ادامه داد: خط پرواز مستقیم تهران_ کاراکاس، یک ارتباط برد_ برد برای دو کشور ایران و ونزوئلا محسوب می‌شود، که به بدون شک روابط اقتصادی و تجاری را به همراه دارد.

سفیر ونزوئلا در تهران تصریح کرد: این خط پرواز نه تنها برای صادرات و واردات محصولات ایران و ونزوئلا بلکه نقل و انتقال مسافران را هم انجام می‌دهد، در حقیقت این عمل اقدامی است که برای دو کشور خوشایند و قابل قبول است.

وی با اشاره به دخالت آمریکایی‌ها و غیر قابل توجیه دانستن پرواز مستقیم تهران_کاراکاس، تاکید کرد: نظرات واشنگتن برای ما اهمیتی ندارد، چراکه این یک رابطه مستقیم بین ایران و ونزوئلا است که به توسعه روابط، همکاری ها، تجارت و روابط اقتصادی دو کشور کمک می‌کند، همچنین روابط ماهان ایر وکمبیاسا (خط هوایی ونزوئلا) را گسترش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار